%20
cukurovakitap.com.tr cukurovakitap.com.tr

Dünyanın Sefaleti

Stok Kodu
9786058446656
Sayfa Sayısı
955
Baskı
1
Basım Tarihi
2015
Çeviren
Kollektif
Kapak Türü
Ciltli
Kağıt Türü
Kitap Kağıdı
Dili
tr
Orijinal Adı
Dünyanın Sefaleti
0,00TL
0,00TL
Stokta yok
9786058446656
723420
Dünyanın Sefaleti
Dünyanın Sefaleti
0.00
1990'li yillarin baslarindan itibaren 3 yil boyunca, Bourdieu'nün yönetiminde bir arastirma ekibi, toplumsal sefaletin çagdas veçhelerinin izinde Fransa'yi boydan boya arsinlar. Amaç, neoliberal kasirga altinda aci çeken Fransa'yi konusturmak, simdiye dek söz hakki taninmamislara bu hakki vermektir. Mekânlar, insanlar ve yasam kesitleri, "dillendirilmemis-dillendirilemeyen" ortak bir toplumsal izdirabin taniklari olarak arz-i endam ederler: banliyöler, kenar mahalleler, göçmenler, gençler, isçiler, sendikalar, memurlar, esnaflar, polisler, ögretmenler, yargi mensuplari, ögrenciler, emekliler, issizler, çiftçiler… Sosyolog burada artik bir ebedir; ezilene giderek, onu dinleyerek toplumsal sefaleti dogurtacak ve bunu kolektif bir "yüzlesme" (aciyi kusturma) seansina tahvil edecek olan odur. Mülakatin kendisi, özellikle de yürütülüs biçimi, tüm bu tahakküm kirici "müsterek psikanalizin" merkezinde yer alir. Bourdieu, bilinen tüm standart yöntemleri, sosyoloji derslerinde anlatilabilecek türden yöntemsel "zirvalari", siradan yöntem kitaplarinin kuru ve anlamsiz tasniflerini unutun der gibidir: Yakin yöntem kitaplarini! Sanki bilimin o alisilagelen karmasik ve mesafeli dili; sosyologun, sözcüsü olmaya soyundugu o insanlarin izdirabini içinde hissetmesinde ve bu duyguyu, öfke ve isyani olabildigince sadik biçimde aktarmasinda yetersiz kalacakmis gibi… Yalin ve dolayimsiz "gerçeklik": Sefalet! Baska bir sosyoloji pratigi, baska bir Bourdieu…
  • Açıklama
    • 1990'li yillarin baslarindan itibaren 3 yil boyunca, Bourdieu'nün yönetiminde bir arastirma ekibi, toplumsal sefaletin çagdas veçhelerinin izinde Fransa'yi boydan boya arsinlar. Amaç, neoliberal kasirga altinda aci çeken Fransa'yi konusturmak, simdiye dek söz hakki taninmamislara bu hakki vermektir. Mekânlar, insanlar ve yasam kesitleri, "dillendirilmemis-dillendirilemeyen" ortak bir toplumsal izdirabin taniklari olarak arz-i endam ederler: banliyöler, kenar mahalleler, göçmenler, gençler, isçiler, sendikalar, memurlar, esnaflar, polisler, ögretmenler, yargi mensuplari, ögrenciler, emekliler, issizler, çiftçiler… Sosyolog burada artik bir ebedir; ezilene giderek, onu dinleyerek toplumsal sefaleti dogurtacak ve bunu kolektif bir "yüzlesme" (aciyi kusturma) seansina tahvil edecek olan odur. Mülakatin kendisi, özellikle de yürütülüs biçimi, tüm bu tahakküm kirici "müsterek psikanalizin" merkezinde yer alir. Bourdieu, bilinen tüm standart yöntemleri, sosyoloji derslerinde anlatilabilecek türden yöntemsel "zirvalari", siradan yöntem kitaplarinin kuru ve anlamsiz tasniflerini unutun der gibidir: Yakin yöntem kitaplarini! Sanki bilimin o alisilagelen karmasik ve mesafeli dili; sosyologun, sözcüsü olmaya soyundugu o insanlarin izdirabini içinde hissetmesinde ve bu duyguyu, öfke ve isyani olabildigince sadik biçimde aktarmasinda yetersiz kalacakmis gibi… Yalin ve dolayimsiz "gerçeklik": Sefalet! Baska bir sosyoloji pratigi, baska bir Bourdieu…
  • Taksit Seçenekleri
    • Akbank
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      0,00   
      0,00   
      3
      0,00   
      0,00   
      6
      0,00   
      0,00   
      9
      0,00   
      0,00   
      İŞ BANKASI
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      0,00   
      0,00   
      3
      0,00   
      0,00   
      6
      0,00   
      0,00   
      9
      0,00   
      0,00   
      Diğer Bankalar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat