Geçmişle Hesaplaşma Unutma Kültüründen Hatırlama Kültürüne
Yayınevi
: İletişim Yayınları
Stok Kodu
:
9789750505263
Sayfa Sayısı
:
272
Baskı
:
6
Basım Tarihi
:
2016
Çeviren
:
Mithat Sancar
Kapak Türü
:
Karton Kapak
Kağıt Türü
:
Kitap Kağıdı
Dili
:
tr
Orijinal Adı
:
Geçmişle Hesaplaşma Unutma Kültüründen
Hatırlama Kültürüne
0,00TL
0,00TL
Stokta yok
9789750505263
732012
https://www.cukurovakitap.com.tr/gecmisle-hesaplasma-unutma-kulturunden-hatirlama-kulturune
Geçmişle Hesaplaşma Unutma Kültüründen Hatırlama Kültürüne
0.00
"..Her insanin ve her toplumun bir geçmisi vardir; bunun yaninda bir de geçmisle bir iliskisi. Bireyler ve toplumlar ya geçmislerini hesaba katarak onunla iliskilerini karsilikli etkilesim içinde kendileri biçimlendirirler ya da geçmis kendisi harekete geçer, takip eder, bugünü isgal etmeye çalisir. Geçmisi görmezden gelme tutumunda diretildikçe, geçmisin bugün üzerindeki etkisi artar; bir süre sonra bugün, korkulan ve kaçilan geçmisin bir ürünü haline gelir. Bizde de böyle oluyor; geçmis yakamizi birakmiyor; biz onu yok saydikça, o giderek daha asî ve inatçi oluyor. Oysa geçmise uysal bir hizmetkâr muamelesi yapmaya çok alismistik; onu istedigimiz zaman çagirir, istedigimiz gibi kullanir, isimiz bitince de karanlik odaya hapsederdik.."Toplumlarin, uluslarin, ulus-devletlerin geçmislerindeki travmatik olaylarla yüzlesmelerinin geregini bu sözlerle ortaya koyan Mithat Sancar, kitabinda "Geçmisle Hesaplasma"nin teorik sorunlarini ve somut deneyimlerini inceliyor. Hafizanin ve hatirlamanin farkli biçimlerini kavramlastiriyor, geçmisle hesaplasmanin evrensel bir toplumsal-politik ve etik ihtiyaç olarak idrak edildigi konjonktürü yorumluyor; Avrupa Birligi projesi içindeki kilit önemine dikkat çekerek.Geçmisle hesaplasmanin yollari ve araçlari neler olabilir? "Hakikat"leri kamu önünde ortaya serme, özür dileme, yargilama, ceza, anma, tazminat? Sancar, Avrupa, Latin Amerika ve Güney Afrika'daki somut deneyimlerin ayrintili bir analizi çerçevesinde, bu yöntemlerin imkânlarini ve zorluklarini tartisiyor. Geçmisle hesaplasmanin, "uygarlik süreci"nin bir ugragi oldugunu düsündüren bir kitap.
- Açıklama
- "..Her insanin ve her toplumun bir geçmisi vardir; bunun yaninda bir de geçmisle bir iliskisi. Bireyler ve toplumlar ya geçmislerini hesaba katarak onunla iliskilerini karsilikli etkilesim içinde kendileri biçimlendirirler ya da geçmis kendisi harekete geçer, takip eder, bugünü isgal etmeye çalisir. Geçmisi görmezden gelme tutumunda diretildikçe, geçmisin bugün üzerindeki etkisi artar; bir süre sonra bugün, korkulan ve kaçilan geçmisin bir ürünü haline gelir. Bizde de böyle oluyor; geçmis yakamizi birakmiyor; biz onu yok saydikça, o giderek daha asî ve inatçi oluyor. Oysa geçmise uysal bir hizmetkâr muamelesi yapmaya çok alismistik; onu istedigimiz zaman çagirir, istedigimiz gibi kullanir, isimiz bitince de karanlik odaya hapsederdik.."Toplumlarin, uluslarin, ulus-devletlerin geçmislerindeki travmatik olaylarla yüzlesmelerinin geregini bu sözlerle ortaya koyan Mithat Sancar, kitabinda "Geçmisle Hesaplasma"nin teorik sorunlarini ve somut deneyimlerini inceliyor. Hafizanin ve hatirlamanin farkli biçimlerini kavramlastiriyor, geçmisle hesaplasmanin evrensel bir toplumsal-politik ve etik ihtiyaç olarak idrak edildigi konjonktürü yorumluyor; Avrupa Birligi projesi içindeki kilit önemine dikkat çekerek.Geçmisle hesaplasmanin yollari ve araçlari neler olabilir? "Hakikat"leri kamu önünde ortaya serme, özür dileme, yargilama, ceza, anma, tazminat? Sancar, Avrupa, Latin Amerika ve Güney Afrika'daki somut deneyimlerin ayrintili bir analizi çerçevesinde, bu yöntemlerin imkânlarini ve zorluklarini tartisiyor. Geçmisle hesaplasmanin, "uygarlik süreci"nin bir ugragi oldugunu düsündüren bir kitap.
- Taksit Seçenekleri
- AkbankTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,0020,000,0030,000,0060,000,0090,000,00İŞ BANKASITaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,0020,000,0030,000,0060,000,0090,000,00Diğer BankalarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.