%28
cukurovakitap.com.tr cukurovakitap.com.tr

İmamlar ve Sultanlar

Stok Kodu
9786055125974
Çeviren
Mustafa İslamoğlu
Kapak Türü
Karton Kapak
Dili
tr
Orijinal Adı
İmamlar ve Sultanlar
170,00TL
122,40TL
1 adet mevcut
9786055125974
789368
İmamlar ve Sultanlar
İmamlar ve Sultanlar
122.40
Insanlar "kuru et yiyen bir kadinin oglu" olan bir Peygamber yerine, elmas taçli, sirma kaftanli bir "Peygamber" tasavvur ediyorlardi. Yalniz tasavvur etmekle kalmiyorlar, ömrü boyunca bunlardan nefret eden ve uzak duran Nebi'den geriye kalan hatirayi bu tasavvura uygun aksesuarlarla süslüyorlardi. Yani insanlar "bir kul gibi yeyip bir kul gibi yasayan" bir peygambere inanmak yerine, tasavvurlarinda kayser ve kisra'ya benzettikleri bir peygambere inanmayi yegliyorlardi. Özetle insanlar "bir kul gibi yasamak"tan daha çok "kayser ve kisra gibi yasamaya" taliptiler. Kendi hayatlarini Peygamber'e uydurmak istemeyenler, Peygamber'i ve onun teblig ettigi dini kendi tasavvurlarindaki hayata uyduruyorlardi. Bu "uydurma" islemi "Hilafet, Islam Devleti" gibi kavramlari da kapsamina aliyordu. Bu nedenle siyaset sahnesine firlayan müslümanlar kendilerine peygamberin "kul" siyasetini degil, insanlara "kullarim" demeye alismis sulta sahiplerinin "piramitçi" siyasetini örnek aliyorlar, kafalarindaki "devlet" düsüncesini ona göre sekillendiriyorlardi. Bu hiç de içaçici olmayan durum, sözkonusu alanda kesif bir entelektüel bosluk yasandigi sonucuna götürdü beni. Bu bosluk "Islam siyaset teorileri" alaninda degil daha çok bütün teorilere temel teskil eden "tarihi ilk örnekler" alaninda yasaniyordu. Bu eser sözkonusu boslugu yalniz basina doldurma iddasinin degil, nebevi ve sultani siyaset arasindaki temel farkliliklari hicri ilk yüzelli yillik örneklerinden yola çikarak ortaya koyma çabasinin bir ürünüdür.
  • Açıklama
    • Insanlar "kuru et yiyen bir kadinin oglu" olan bir Peygamber yerine, elmas taçli, sirma kaftanli bir "Peygamber" tasavvur ediyorlardi. Yalniz tasavvur etmekle kalmiyorlar, ömrü boyunca bunlardan nefret eden ve uzak duran Nebi'den geriye kalan hatirayi bu tasavvura uygun aksesuarlarla süslüyorlardi. Yani insanlar "bir kul gibi yeyip bir kul gibi yasayan" bir peygambere inanmak yerine, tasavvurlarinda kayser ve kisra'ya benzettikleri bir peygambere inanmayi yegliyorlardi. Özetle insanlar "bir kul gibi yasamak"tan daha çok "kayser ve kisra gibi yasamaya" taliptiler. Kendi hayatlarini Peygamber'e uydurmak istemeyenler, Peygamber'i ve onun teblig ettigi dini kendi tasavvurlarindaki hayata uyduruyorlardi. Bu "uydurma" islemi "Hilafet, Islam Devleti" gibi kavramlari da kapsamina aliyordu. Bu nedenle siyaset sahnesine firlayan müslümanlar kendilerine peygamberin "kul" siyasetini degil, insanlara "kullarim" demeye alismis sulta sahiplerinin "piramitçi" siyasetini örnek aliyorlar, kafalarindaki "devlet" düsüncesini ona göre sekillendiriyorlardi. Bu hiç de içaçici olmayan durum, sözkonusu alanda kesif bir entelektüel bosluk yasandigi sonucuna götürdü beni. Bu bosluk "Islam siyaset teorileri" alaninda degil daha çok bütün teorilere temel teskil eden "tarihi ilk örnekler" alaninda yasaniyordu. Bu eser sözkonusu boslugu yalniz basina doldurma iddasinin degil, nebevi ve sultani siyaset arasindaki temel farkliliklari hicri ilk yüzelli yillik örneklerinden yola çikarak ortaya koyma çabasinin bir ürünüdür.
  • Taksit Seçenekleri
    • Akbank
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      122,40   
      122,40   
      2
      63,65   
      127,30   
      3
      43,25   
      129,74   
      6
      22,03   
      132,19   
      9
      14,96   
      134,64   
      İŞ BANKASI
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      122,40   
      122,40   
      2
      63,65   
      127,30   
      3
      43,25   
      129,74   
      6
      22,03   
      132,19   
      9
      14,96   
      134,64   
      Diğer Bankalar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      122,40   
      122,40   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat