Zihin ve Nazariyat
Yayınevi
: Cedit Neşriyat
Stok Kodu
:
9789757352440
Sayfa Sayısı
:
376
Baskı
:
1
Basım Tarihi
:
2017
Çeviren
:
Yalçın Koç
Kapak Türü
:
Karton Kapak
Kağıt Türü
:
2. Hamur
Dili
:
tr
Orijinal Adı
:
Zihin ve Nazariyat
0,00TL
0,00TL
Stokta yok
9789757352440
771682
https://www.cukurovakitap.com.tr/zihin-ve-nazariyat
Zihin ve Nazariyat
0.00
Felsefe nin esası, düşünceye mahsus isime, tarih vasıtasıyla kaynak arayışıdır. Zihni bu esas dahilinde nazariyat suretiyle ele aldık.
Zihin, "psukhe'nin", suret olarak müteşekkil dile mahsusen hafızanın ve şuurun kaydı altında "nisbet (ratio)" esasında "birlik" teşkil eden işleyişidir. Zihin bu yolla "zaman'ı" ve "mekan'ı" tahayyül suretinde oluşturur. Bu bakımdan, , "zaman'dan" ve "mekan'dan", "a priori form" şeklinde bahsetmek imkan dahilinde değildir.
Düşünce, "zaman'ın" ve "mekan'ın" kaydı altında zihin marifetiyle ve tahayyül suretinde teşkil edilir. Bu manada tahayyüle mahsusen suret esasında muhtevadan söz edemeyiz. Düşünceye mahsus anlam bu sebeple düşüncenin kaynağının ve mahiyetinin kaydı. tabidir. Bu itibarla anlamdan sadece zihni esas almak suretiyle bahsedilemez.
Nazariyata ve suret nazariyatına zihin vasıtasıyla "birlik" verilemez. Bu imkansızlık, "mutho-logia'nın" da kaynağıdır.
Bu kitap "zihin theologia'sı" üzerine bir incelemedir; yukarıda bahsedilen noktaları nazariyat esasında açan şekildir.
Zihin, "psukhe'nin", suret olarak müteşekkil dile mahsusen hafızanın ve şuurun kaydı altında "nisbet (ratio)" esasında "birlik" teşkil eden işleyişidir. Zihin bu yolla "zaman'ı" ve "mekan'ı" tahayyül suretinde oluşturur. Bu bakımdan, , "zaman'dan" ve "mekan'dan", "a priori form" şeklinde bahsetmek imkan dahilinde değildir.
Düşünce, "zaman'ın" ve "mekan'ın" kaydı altında zihin marifetiyle ve tahayyül suretinde teşkil edilir. Bu manada tahayyüle mahsusen suret esasında muhtevadan söz edemeyiz. Düşünceye mahsus anlam bu sebeple düşüncenin kaynağının ve mahiyetinin kaydı. tabidir. Bu itibarla anlamdan sadece zihni esas almak suretiyle bahsedilemez.
Nazariyata ve suret nazariyatına zihin vasıtasıyla "birlik" verilemez. Bu imkansızlık, "mutho-logia'nın" da kaynağıdır.
Bu kitap "zihin theologia'sı" üzerine bir incelemedir; yukarıda bahsedilen noktaları nazariyat esasında açan şekildir.
- Açıklama
- Felsefe nin esası, düşünceye mahsus isime, tarih vasıtasıyla kaynak arayışıdır. Zihni bu esas dahilinde nazariyat suretiyle ele aldık.
Zihin, "psukhe'nin", suret olarak müteşekkil dile mahsusen hafızanın ve şuurun kaydı altında "nisbet (ratio)" esasında "birlik" teşkil eden işleyişidir. Zihin bu yolla "zaman'ı" ve "mekan'ı" tahayyül suretinde oluşturur. Bu bakımdan, , "zaman'dan" ve "mekan'dan", "a priori form" şeklinde bahsetmek imkan dahilinde değildir.
Düşünce, "zaman'ın" ve "mekan'ın" kaydı altında zihin marifetiyle ve tahayyül suretinde teşkil edilir. Bu manada tahayyüle mahsusen suret esasında muhtevadan söz edemeyiz. Düşünceye mahsus anlam bu sebeple düşüncenin kaynağının ve mahiyetinin kaydı. tabidir. Bu itibarla anlamdan sadece zihni esas almak suretiyle bahsedilemez.
Nazariyata ve suret nazariyatına zihin vasıtasıyla "birlik" verilemez. Bu imkansızlık, "mutho-logia'nın" da kaynağıdır.
Bu kitap "zihin theologia'sı" üzerine bir incelemedir; yukarıda bahsedilen noktaları nazariyat esasında açan şekildir.
- Taksit Seçenekleri
- AkbankTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,0020,000,0030,000,0060,000,0090,000,00İŞ BANKASITaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,0020,000,0030,000,0060,000,0090,000,00Diğer BankalarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.