Avrupa'yı Taşralaştırmak Postkolonyal Düşünce ve Tarihsel Farklılık
Yayınevi
: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi
Stok Kodu
:
9786054238767
Sayfa Sayısı
:
356
Baskı
:
1
Basım Tarihi
:
2012
Çeviren
:
İlker Cörüt
Kapak Türü
:
Karton Kapak
Kağıt Türü
:
Kitap Kağıdı
Dili
:
tr
Orijinal Adı
:
Avrupa'yı Taşralaştırmak Postkolonyal
Düşünce ve Tarihsel Farklılık
0,00TL
0,00TL
Stokta yok
9786054238767
702078
https://www.cukurovakitap.com.tr/avrupayi-tasralastirmak-postkolonyal-dusunce-ve-tarihsel-farklilik
Avrupa'yı Taşralaştırmak Postkolonyal Düşünce ve Tarihsel Farklılık
0.00
Dipesh Chakrabarty, siyasal modernlik, yani yönetim, bürokrasi ve kapitalist girisim olgusu hakkinda düsünmenin, dünyanin hiçbir yerinde, Avrupa kökenli kategorilere ve kavramlara basvurmadan mümkün olamadigina dikkat çekmektedir. Chakrabarty; vatandaslik, devlet, sivil toplum, kamusal alan, insan haklari, kanun önünde esitlik, birey, kamusal ve özel ayrimi, özne fikri, demokrasi, halk egemenligi, sosyal adalet, bilimsel rasyonalite gibi kavramlarin Avrupa tarihinin ve düsüncesinin yükünü tasidigini vurgulamaktadir. Ona göre, sosyal bilimlerin yapisini sekillendiren Batili filozof ve düsünürlerin kusaklar boyunca ürettikleri bütün insanligi kapsayan teorileri, insanligin önemli bir bölümünü –yani Bati-disi kültürlerde yasayanlari– kismen ve hatta bazen tamamiyla dikkate almamistir. Bu durumun farkinda olan Avrupali filozoflar her zaman bu tavri teorik olarak mesrulastirmanin yollarini aramistir. Üçüncü Dünya sosyal biliminin gündelik paradoksu, bünyevi olarak "biz"den habersiz bu teorileri kendi toplumlarini anlamak için çok kullanisli bulmasidir. Chakrabarty Modern Avrupali âlimlerin ampirik olarak cahili olduklari bu toplumlar hakkinda kehaneti andirir öngörülerde bulunma hakkini nereden aldigini sorgulamakta, Avrupa merkezli bakisi iade etmek üzere Avrupayi tasralastirmaya ve ya merkezsizlestirmeye çalismaktadir.
- Açıklama
- Dipesh Chakrabarty, siyasal modernlik, yani yönetim, bürokrasi ve kapitalist girisim olgusu hakkinda düsünmenin, dünyanin hiçbir yerinde, Avrupa kökenli kategorilere ve kavramlara basvurmadan mümkün olamadigina dikkat çekmektedir. Chakrabarty; vatandaslik, devlet, sivil toplum, kamusal alan, insan haklari, kanun önünde esitlik, birey, kamusal ve özel ayrimi, özne fikri, demokrasi, halk egemenligi, sosyal adalet, bilimsel rasyonalite gibi kavramlarin Avrupa tarihinin ve düsüncesinin yükünü tasidigini vurgulamaktadir. Ona göre, sosyal bilimlerin yapisini sekillendiren Batili filozof ve düsünürlerin kusaklar boyunca ürettikleri bütün insanligi kapsayan teorileri, insanligin önemli bir bölümünü –yani Bati-disi kültürlerde yasayanlari– kismen ve hatta bazen tamamiyla dikkate almamistir. Bu durumun farkinda olan Avrupali filozoflar her zaman bu tavri teorik olarak mesrulastirmanin yollarini aramistir. Üçüncü Dünya sosyal biliminin gündelik paradoksu, bünyevi olarak "biz"den habersiz bu teorileri kendi toplumlarini anlamak için çok kullanisli bulmasidir. Chakrabarty Modern Avrupali âlimlerin ampirik olarak cahili olduklari bu toplumlar hakkinda kehaneti andirir öngörülerde bulunma hakkini nereden aldigini sorgulamakta, Avrupa merkezli bakisi iade etmek üzere Avrupayi tasralastirmaya ve ya merkezsizlestirmeye çalismaktadir.
- Taksit Seçenekleri
- AkbankTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,0020,000,0030,000,0060,000,0090,000,00İŞ BANKASITaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,0020,000,0030,000,0060,000,0090,000,00Diğer BankalarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.