Biçimlerin Yaşamı
Yayınevi
: Janus Yay.Ltd.Şti.
Stok Kodu
:
9786058495586
Sayfa Sayısı
:
160
Baskı
:
1
Basım Tarihi
:
2015
Çeviren
:
Alp Tümertekin
Kapak Türü
:
Karton Kapak
Kağıt Türü
:
Kitap Kağıdı
Dili
:
tr
Orijinal Adı
:
Biçimlerin Yaşamı
0,00TL
0,00TL
Stokta yok
9786058495586
649536
https://www.cukurovakitap.com.tr/bicimlerin-yasami
Biçimlerin Yaşamı
0.00
Sanat tarihçisi Henri Focillon'un dünya çapinda taninmasini saglayan Biçimlerin Yasami adli çalismasini, kisa ama ayni derecede önemli baska bir incelemesi olan El'e Övgü ile birlikte yayinliyoruz.
Biçimlerin Yasami ilk yayinlandiginda sanati ve sanat tarihini biçimci anlayisla yorumlama girisimi olarak görüldü. Ancak Focillon bunu kabul etmedi: "Eser sanati belirtmez, sanati dünyaya getirir" diyen Focillon sanati ve sanat eserini birbirinden ayirmadi.
Henri Focillon, sosyolojik belirlenimciligi kabul etmedi; Erwin Panofsky basta olmak üzere ikonolojik yöntemlere de karsi çikti: "Mekân sanat eserinin yeridir, ama sanat eserinin mekânda yer aldigini söylemek yetmez; sanat eseri mekâni kendi ihtiyaçlarina göre isler, sanat eseri mekâni tanimlar hatta kendisine gerektigi gibi yaratir."
"Biçimlerin yasami gereçler yoluyla, insanlarin ellerinde, malzemede bedenlenir." Biçimlerin Yasami, 1934
"Bir dosta yerine getirmem gereken bir ödev gibi kalkisiyorum El'i övmeye. Bu övgüyü yazmaya baslarken, zihnimi talep eden, zihnimi sürükleyen kendi ellerimi görüyorum." El'e Övgü, 1934
Biçimlerin Yasami ilk yayinlandiginda sanati ve sanat tarihini biçimci anlayisla yorumlama girisimi olarak görüldü. Ancak Focillon bunu kabul etmedi: "Eser sanati belirtmez, sanati dünyaya getirir" diyen Focillon sanati ve sanat eserini birbirinden ayirmadi.
Henri Focillon, sosyolojik belirlenimciligi kabul etmedi; Erwin Panofsky basta olmak üzere ikonolojik yöntemlere de karsi çikti: "Mekân sanat eserinin yeridir, ama sanat eserinin mekânda yer aldigini söylemek yetmez; sanat eseri mekâni kendi ihtiyaçlarina göre isler, sanat eseri mekâni tanimlar hatta kendisine gerektigi gibi yaratir."
"Biçimlerin yasami gereçler yoluyla, insanlarin ellerinde, malzemede bedenlenir." Biçimlerin Yasami, 1934
"Bir dosta yerine getirmem gereken bir ödev gibi kalkisiyorum El'i övmeye. Bu övgüyü yazmaya baslarken, zihnimi talep eden, zihnimi sürükleyen kendi ellerimi görüyorum." El'e Övgü, 1934
- Açıklama
- Sanat tarihçisi Henri Focillon'un dünya çapinda taninmasini saglayan Biçimlerin Yasami adli çalismasini, kisa ama ayni derecede önemli baska bir incelemesi olan El'e Övgü ile birlikte yayinliyoruz.
Biçimlerin Yasami ilk yayinlandiginda sanati ve sanat tarihini biçimci anlayisla yorumlama girisimi olarak görüldü. Ancak Focillon bunu kabul etmedi: "Eser sanati belirtmez, sanati dünyaya getirir" diyen Focillon sanati ve sanat eserini birbirinden ayirmadi.
Henri Focillon, sosyolojik belirlenimciligi kabul etmedi; Erwin Panofsky basta olmak üzere ikonolojik yöntemlere de karsi çikti: "Mekân sanat eserinin yeridir, ama sanat eserinin mekânda yer aldigini söylemek yetmez; sanat eseri mekâni kendi ihtiyaçlarina göre isler, sanat eseri mekâni tanimlar hatta kendisine gerektigi gibi yaratir."
"Biçimlerin yasami gereçler yoluyla, insanlarin ellerinde, malzemede bedenlenir." Biçimlerin Yasami, 1934
"Bir dosta yerine getirmem gereken bir ödev gibi kalkisiyorum El'i övmeye. Bu övgüyü yazmaya baslarken, zihnimi talep eden, zihnimi sürükleyen kendi ellerimi görüyorum." El'e Övgü, 1934
- Taksit Seçenekleri
- AkbankTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,0020,000,0030,000,0060,000,0090,000,00İŞ BANKASITaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,0020,000,0030,000,0060,000,0090,000,00Diğer BankalarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.