%20
cukurovakitap.com.tr cukurovakitap.com.tr

Bilgi Fabrikaları - Yaratıcılık Endüstrileri

Stok Kodu
9789756056844
Çeviren
Aslı Çetinkaya
Kapak Türü
Karton Kapak
Dili
tr
Orijinal Adı
Bilgi Fabrikaları - Yaratıcılık Endüstrileri
240,00TL
192,00TL
2 adet mevcut
9789756056844
747335
Bilgi Fabrikaları - Yaratıcılık Endüstrileri
Bilgi Fabrikaları - Yaratıcılık Endüstrileri
192.00
Kafka'nın Şarkıcı Josephine ve Fare Ulusu hikayesinde, Josephine'nin şarkı söyleyip söylemediği belli değildir. Ama bir şey bellidir. O ıslık çalar. Islık, çokluğun içinde tekilliğin fark üretimidir. Tekillik, daha iyiyi değil, farklanmanın içkin üretimi olarak yeni bir "yer" ve "zaman" yaratır. Raunig, kapitalist asamblajları Deleuze'den aldığı modülasyonlar kavramı ile ilişkilendirerek denetim toplumunun oluşumunu mekanın ve zamanın pütürlendirilmesi üzerinden anlatır. Bu minvalde bizler giderek modülerleştirilen bir toplumun çarkları içindeki dişliler haline geliriz. Aynı anda hem kendimizi hem de dünyayı modüle ederiz. Peki, bu ikili modülasyon karşısında tepkisel değil, ama yaratıcı direniş stratejileri nasıl oluşturabiliriz? Eğer kapitalist özneleşme tarzlarının içinde modüle edici Üniversite-Fabrika'ya biz katkı sunuyorsak kaçış çizgilerini nasıl üretebiliriz? Bilgi üretimini yersizyurtsuzlaştırarak ve belki de üniversite dışında yeniden yerliyurtlulaştırarak mikro-politik yeni özneleşme tarzlarını nasıl yaratabiliriz? Josephine'nin şarkısı/ıslığı devam ederken arkada küçük bir fare "kendini bilmez" bir ıslık tutturur. Islık bir öze, bir efendiye, bir devlete ihtiyaç duymadan başka bir "yer", şarkı söylemeye bir ayrıcalık tanımadan kendi "zamanını" yaratıyor. Tekilliğin politik-pratiğinin bu deneyimlenmesi, moleküler direnişlere dönüşüyor. Biri ıslık çalıyor… Islığı duyuyor musunuz?
  • Açıklama
    • Kafka'nın Şarkıcı Josephine ve Fare Ulusu hikayesinde, Josephine'nin şarkı söyleyip söylemediği belli değildir. Ama bir şey bellidir. O ıslık çalar. Islık, çokluğun içinde tekilliğin fark üretimidir. Tekillik, daha iyiyi değil, farklanmanın içkin üretimi olarak yeni bir "yer" ve "zaman" yaratır. Raunig, kapitalist asamblajları Deleuze'den aldığı modülasyonlar kavramı ile ilişkilendirerek denetim toplumunun oluşumunu mekanın ve zamanın pütürlendirilmesi üzerinden anlatır. Bu minvalde bizler giderek modülerleştirilen bir toplumun çarkları içindeki dişliler haline geliriz. Aynı anda hem kendimizi hem de dünyayı modüle ederiz. Peki, bu ikili modülasyon karşısında tepkisel değil, ama yaratıcı direniş stratejileri nasıl oluşturabiliriz? Eğer kapitalist özneleşme tarzlarının içinde modüle edici Üniversite-Fabrika'ya biz katkı sunuyorsak kaçış çizgilerini nasıl üretebiliriz? Bilgi üretimini yersizyurtsuzlaştırarak ve belki de üniversite dışında yeniden yerliyurtlulaştırarak mikro-politik yeni özneleşme tarzlarını nasıl yaratabiliriz? Josephine'nin şarkısı/ıslığı devam ederken arkada küçük bir fare "kendini bilmez" bir ıslık tutturur. Islık bir öze, bir efendiye, bir devlete ihtiyaç duymadan başka bir "yer", şarkı söylemeye bir ayrıcalık tanımadan kendi "zamanını" yaratıyor. Tekilliğin politik-pratiğinin bu deneyimlenmesi, moleküler direnişlere dönüşüyor. Biri ıslık çalıyor… Islığı duyuyor musunuz?
  • Taksit Seçenekleri
    • Akbank
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      192,00   
      192,00   
      2
      99,84   
      199,68   
      3
      67,84   
      203,52   
      6
      34,56   
      207,36   
      9
      23,47   
      211,20   
      İŞ BANKASI
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      192,00   
      192,00   
      2
      99,84   
      199,68   
      3
      67,84   
      203,52   
      6
      34,56   
      207,36   
      9
      23,47   
      211,20   
      Diğer Bankalar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      192,00   
      192,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat