%14
cukurovakitap.com.tr cukurovakitap.com.tr cukurovakitap.com.tr

Eğitime Dair

Stok Kodu
9786055885885
Boyut
226
Çeviren
Prof. Dr. İrfan Erdoğan
Kapak Türü
Karton Kapak
Dili
tr
Orijinal Adı
Eğitime Dair
180,00TL
154,80TL
1 adet mevcut
9786055885885
636578
Eğitime Dair
Eğitime Dair
154.80
Bu, benim egitime dair yazdigim sekizinci kitaptir. Ilk yedi kitapta egitimi degisik boyutlariyla ele almistim. Bu kitapta ise 12 Mayis 2006 ile 21 Subat 2008 yillari arasinda onur duyarak ifa ettigim 21 aylik Talim ve Terbiye Kurulu Baskanligi süresince söylesilerde, yaptigim açiklamalarda, verdigim konferanslarda yazdigim makalelerde dile getirdigim görüslerimi topladim.Kitap, ilk bakista kritik bir dönemde sürdürdügüm Talim ve Terbiye Kurulu Baskanligi çalismalarini anlatiyor gibi görünebilir. Ancak kitabin muhtevasi sadece bundan ibaret degildir. Çünkü bu kitap, bir dönemde Türkiye'deki egitime dair atilan belli adimlar hakkinda bilgi vermekle birlikte egitime dair belirli görüsler de sunmaktadir. Özellikle 2003 sonrasi dönemde egitimciler arasinda müthis bir kavram karmasasi yasandi. Özellikle müfredatlardaki birçok çalisma, kavram karmasasinin gölgesinde gerçeklesti. Bilen bilmeyen herkes ögrenci merkezli egitimden, ezbersiz egitimden bahsetmekteydi, yapilandirmaci-olusturmaci yaklasimdan dem vurmaktaydi. Ne acidir ki, hem akademik çevrelerdeki hem de milli egitim camiasindaki egitimciler de nadir istisnalari hariç tutarsak bu furyaya katildilar. Egitimi tahrip eden bu durum maalesef yeterince irdelenemedi ve sorgulanamadi. Gönül rahatligi ile söyleyebiliriz ki biz egitimdeki bu kavram karmasasina teslim olmamaya ve kritik anlarda da bir karsi söylem gelistirmeye çalistik. Kitapta, iste bu çerçevede dile getirdigimiz görüsler yer almaktadir. Ilkögretim programlarinda olmasa da ortaögretimde programlarinin önemli bir kisminda isin basindan itibaren kendi inisiyatifimizi kullanabilme imkanina sahip olduk. Nitekim ortaögretim Fizik, Kimya, Biyoloji, Tarih ve Yabanci Dil Programlarini hazirlayacak komisyonlari biz olusturduk. Her bir alanda çok degerli taninmis akademisyeni bir araya getirdik. Tamamen Türk akademisyenlerle çalistik ve kisa sürede ana çerçeveyi tamamladik. Yogun çalismalar sonucu ortaya çikan programlarda su ana kadar kayda deger bir eksiklik bulunmadi. Kitapta iste bu konuda sergiledigimiz hassasiyeti vurgulayan haberler yer almaktadir. On yil kadar önce müzelerden ve gazetelerden egitim ve ögretimde yararlanilabilecegine dikkat çekmistim. Iste on yil aradan sonra TTK' da kurdugumuz ekiplerle bu düsünceyi hayata geçirme imkanina sahip olduk. Nitekim ilkögretim müfredatini tarayip kazanimlarla iliskilendirmeler yaparak müzelerden ve gazetelerden yararlanmayi saglayan etkinlikler hazirladik. Kitapta basinin da çok ilgilendigi bu konuyla ilgili yaptigimiz açiklamalar yer almaktadir.
  • Açıklama
    • Bu, benim egitime dair yazdigim sekizinci kitaptir. Ilk yedi kitapta egitimi degisik boyutlariyla ele almistim. Bu kitapta ise 12 Mayis 2006 ile 21 Subat 2008 yillari arasinda onur duyarak ifa ettigim 21 aylik Talim ve Terbiye Kurulu Baskanligi süresince söylesilerde, yaptigim açiklamalarda, verdigim konferanslarda yazdigim makalelerde dile getirdigim görüslerimi topladim.Kitap, ilk bakista kritik bir dönemde sürdürdügüm Talim ve Terbiye Kurulu Baskanligi çalismalarini anlatiyor gibi görünebilir. Ancak kitabin muhtevasi sadece bundan ibaret degildir. Çünkü bu kitap, bir dönemde Türkiye'deki egitime dair atilan belli adimlar hakkinda bilgi vermekle birlikte egitime dair belirli görüsler de sunmaktadir. Özellikle 2003 sonrasi dönemde egitimciler arasinda müthis bir kavram karmasasi yasandi. Özellikle müfredatlardaki birçok çalisma, kavram karmasasinin gölgesinde gerçeklesti. Bilen bilmeyen herkes ögrenci merkezli egitimden, ezbersiz egitimden bahsetmekteydi, yapilandirmaci-olusturmaci yaklasimdan dem vurmaktaydi. Ne acidir ki, hem akademik çevrelerdeki hem de milli egitim camiasindaki egitimciler de nadir istisnalari hariç tutarsak bu furyaya katildilar. Egitimi tahrip eden bu durum maalesef yeterince irdelenemedi ve sorgulanamadi. Gönül rahatligi ile söyleyebiliriz ki biz egitimdeki bu kavram karmasasina teslim olmamaya ve kritik anlarda da bir karsi söylem gelistirmeye çalistik. Kitapta, iste bu çerçevede dile getirdigimiz görüsler yer almaktadir. Ilkögretim programlarinda olmasa da ortaögretimde programlarinin önemli bir kisminda isin basindan itibaren kendi inisiyatifimizi kullanabilme imkanina sahip olduk. Nitekim ortaögretim Fizik, Kimya, Biyoloji, Tarih ve Yabanci Dil Programlarini hazirlayacak komisyonlari biz olusturduk. Her bir alanda çok degerli taninmis akademisyeni bir araya getirdik. Tamamen Türk akademisyenlerle çalistik ve kisa sürede ana çerçeveyi tamamladik. Yogun çalismalar sonucu ortaya çikan programlarda su ana kadar kayda deger bir eksiklik bulunmadi. Kitapta iste bu konuda sergiledigimiz hassasiyeti vurgulayan haberler yer almaktadir. On yil kadar önce müzelerden ve gazetelerden egitim ve ögretimde yararlanilabilecegine dikkat çekmistim. Iste on yil aradan sonra TTK' da kurdugumuz ekiplerle bu düsünceyi hayata geçirme imkanina sahip olduk. Nitekim ilkögretim müfredatini tarayip kazanimlarla iliskilendirmeler yaparak müzelerden ve gazetelerden yararlanmayi saglayan etkinlikler hazirladik. Kitapta basinin da çok ilgilendigi bu konuyla ilgili yaptigimiz açiklamalar yer almaktadir.
  • Taksit Seçenekleri
    • Akbank
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      154,80   
      154,80   
      2
      80,50   
      160,99   
      3
      54,70   
      164,09   
      6
      27,86   
      167,18   
      9
      18,92   
      170,28   
      İŞ BANKASI
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      154,80   
      154,80   
      2
      80,50   
      160,99   
      3
      54,70   
      164,09   
      6
      27,86   
      167,18   
      9
      18,92   
      170,28   
      Diğer Bankalar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      154,80   
      154,80   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat