%28
Felsefe Sınıfta

Felsefe Sınıfta

Yayınevi : Usturlab
Stok Kodu
9786057152923
Dili
tr
125,00TL
90,00TL
9786057152923
1121329
Felsefe Sınıfta
Felsefe Sınıfta
90.00
Çocuklar için Felsefe (P4C) eğitim metodunun kurucusu
Amerikalı filozof Matthew Lipman ve arkadaşlarının
kaleminden çıkan bir başucu eseri olan bu kitap, felsefi
düşüncenin çocukların eğitiminde nasıl kullanılabileceğini gösteriyor. Kitap, ökullarda
öğretilenin konu değil, düşünme biçimleri olduğu (ve olmaması gerektiği)
varsayımıyla başlar. Ana nokta, sınıfın bir sorgulama topluluğuna dönüştürülmesi
gerektiği ve bunu yapmaya çocuklarla başlanabileceğidir.
Eser, eğitimcilerin sınıfta felsefi bir ortam oluşturmaları, öğrencilerin sorgulayıcı
düşünme yeteneklerini geliştirmeleri ve etik, bilgi, mantık gibi felsefi konuları ele
almalarına yardımcı olur. Lipman bu yaklaşımı ile öğrencilerin kendi düşüncelerini
ifade etmelerini teşvik ederken, birlikte düşünme ve eleştirel değerlendirme
becerilerini geliştirmeye odaklanır. Çocuklar, felsefi sorular ve düşünce deneyimleri
aracılığıyla kendi düşüncelerini derinlemesine analiz etme fırsatı bulurlar. Böylece,
eleştirel bir zihin yapısı oluşturarak bilgiye daha etkili bir şekilde ulaşabilir ve kendi
düşüncelerini daha sağlam temellere dayandırabilirler.
Lipman'ın Türkçe'deki ilk eseri olan elinizdeki bu baskı eski bölümlere yapılan
eklemelerin yanı sıra yenilerini de içermektedir. Birinci kısım, eğitimde değişim
ihtiyacına ve yeni yaklaşımlar geliştirmede felsefi soruşturmanın önemine odaklanır.
İkinci kısım, çocuklara yardım etmeye dönük öğretmen davranışları da dâhil olmak
üzere müfredatı ve eğitim metodolojisini tartışır. Üçüncü kısım, mantık becerilerinin
ve ahlaki yargının geliştirilmesiyle ilgilenir. Kitap çocuklar için etik soruşturmayla ilgili
felsefi tema türleri üzerine bir bölümle sona erer: Doğruluk ve adalet, mükemmeliyet
ve doğruluk, özgür irade ve determinizm, değişim ve gelişim, hakikat, önemseme,
standartlar ve kurallar, düşünme ve kendi başına düşünme. Bu anlamda eğitim, bilgi
dağıtma meselesi değildir; insanın birey olarak tekâmülüne yardımcı olma sürecidir
  • Açıklama
    • Çocuklar için Felsefe (P4C) eğitim metodunun kurucusu
      Amerikalı filozof Matthew Lipman ve arkadaşlarının
      kaleminden çıkan bir başucu eseri olan bu kitap, felsefi
      düşüncenin çocukların eğitiminde nasıl kullanılabileceğini gösteriyor. Kitap, ökullarda
      öğretilenin konu değil, düşünme biçimleri olduğu (ve olmaması gerektiği)
      varsayımıyla başlar. Ana nokta, sınıfın bir sorgulama topluluğuna dönüştürülmesi
      gerektiği ve bunu yapmaya çocuklarla başlanabileceğidir.
      Eser, eğitimcilerin sınıfta felsefi bir ortam oluşturmaları, öğrencilerin sorgulayıcı
      düşünme yeteneklerini geliştirmeleri ve etik, bilgi, mantık gibi felsefi konuları ele
      almalarına yardımcı olur. Lipman bu yaklaşımı ile öğrencilerin kendi düşüncelerini
      ifade etmelerini teşvik ederken, birlikte düşünme ve eleştirel değerlendirme
      becerilerini geliştirmeye odaklanır. Çocuklar, felsefi sorular ve düşünce deneyimleri
      aracılığıyla kendi düşüncelerini derinlemesine analiz etme fırsatı bulurlar. Böylece,
      eleştirel bir zihin yapısı oluşturarak bilgiye daha etkili bir şekilde ulaşabilir ve kendi
      düşüncelerini daha sağlam temellere dayandırabilirler.
      Lipman'ın Türkçe'deki ilk eseri olan elinizdeki bu baskı eski bölümlere yapılan
      eklemelerin yanı sıra yenilerini de içermektedir. Birinci kısım, eğitimde değişim
      ihtiyacına ve yeni yaklaşımlar geliştirmede felsefi soruşturmanın önemine odaklanır.
      İkinci kısım, çocuklara yardım etmeye dönük öğretmen davranışları da dâhil olmak
      üzere müfredatı ve eğitim metodolojisini tartışır. Üçüncü kısım, mantık becerilerinin
      ve ahlaki yargının geliştirilmesiyle ilgilenir. Kitap çocuklar için etik soruşturmayla ilgili
      felsefi tema türleri üzerine bir bölümle sona erer: Doğruluk ve adalet, mükemmeliyet
      ve doğruluk, özgür irade ve determinizm, değişim ve gelişim, hakikat, önemseme,
      standartlar ve kurallar, düşünme ve kendi başına düşünme. Bu anlamda eğitim, bilgi
      dağıtma meselesi değildir; insanın birey olarak tekâmülüne yardımcı olma sürecidir
  • Taksit Seçenekleri
    • Akbank
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      90,00   
      90,00   
      2
      46,80   
      93,60   
      3
      31,80   
      95,40   
      6
      16,20   
      97,20   
      9
      11,00   
      99,00   
      İŞ BANKASI
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      90,00   
      90,00   
      2
      46,80   
      93,60   
      3
      31,80   
      95,40   
      6
      16,20   
      97,20   
      9
      11,00   
      99,00   
      Diğer Bankalar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      90,00   
      90,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat