Filozof ve Sufi Metafizik Üzerine
Yayınevi
: Litera Yayıncılık
Stok Kodu
:
9786059925419
Sayfa Sayısı
:
120
Baskı
:
1
Basım Tarihi
:
2015
Çeviren
:
Muhyiddin İbn Arabi
Kapak Türü
:
Karton Kapak
Kağıt Türü
:
Kitap Kağıdı
Dili
:
tr
Orijinal Adı
:
Filozof ve Sufi Metafizik Üzerine
0,00TL
0,00TL
Stokta yok
9786059925419
729670
https://www.cukurovakitap.com.tr/filozof-ve-sufi-metafizik-uzerine
Filozof ve Sufi Metafizik Üzerine
0.00
Elinizdeki eser Ibnü'l Arabî'nin basyapiti Fütûhât-i Mekkiyye'nin 8. cildinde bulunan 107-108. kisimlar ve 162-167. bölümleri içermektedir. Bu bölüm Fütuhat-i Mekkiyye'de kimyâ-i saâdet basligiyla yer alir. Kimyâ-i saâdet, insani saadete ve kemâle ulastiran kimya, yani ahlâk ilmi demektir. Kimyanin popüler isimlendirmesi simyadir. Kimya veya simya madenlerdeki degisimi ve baskalasmayi inceleyen ilmin adidir. Bakirin altina dönüsmesi veya kursunun altina dönüsmesinin imkânini bu ilim inceler. Ibnü'l Arabî buradan bir karsilastirma yaparak tasavvuf-ahlâk ile simya ilmi arasindaki irtibati gösterir. Tasavvuf insandaki ahlâkin olumlu degerler istikametindeki degisimidir ve bu nedenle hâl, yani degisme ve baskalasma ilmidir. Ahlâkta kötü özellikler madenler arasindaki degersiz madenlere karsilik gelirken ahlâkin gayesini teskil eden erdemler altin mesabesindedir. Bütün madenler altin olma potansiyeline(kuvve) sahiptir. Kimya ilmi, potansiyeli harekete geçirerek madeni bilfiil altin yapmanin imkânini arastirir. Tasavvuf, insandaki degersiz huylari erdemlere dönüstürerek insani altin hâline getirmeyi hedefler. Altin insan, kâmil insan demektir. Kimya veya simya ile tasavvufun irtibati burada kurulur: Insanlari bir maden seklinde düsünerek onlarin altin olmasinin imkânlarini bulmak!
- Açıklama
- Elinizdeki eser Ibnü'l Arabî'nin basyapiti Fütûhât-i Mekkiyye'nin 8. cildinde bulunan 107-108. kisimlar ve 162-167. bölümleri içermektedir. Bu bölüm Fütuhat-i Mekkiyye'de kimyâ-i saâdet basligiyla yer alir. Kimyâ-i saâdet, insani saadete ve kemâle ulastiran kimya, yani ahlâk ilmi demektir. Kimyanin popüler isimlendirmesi simyadir. Kimya veya simya madenlerdeki degisimi ve baskalasmayi inceleyen ilmin adidir. Bakirin altina dönüsmesi veya kursunun altina dönüsmesinin imkânini bu ilim inceler. Ibnü'l Arabî buradan bir karsilastirma yaparak tasavvuf-ahlâk ile simya ilmi arasindaki irtibati gösterir. Tasavvuf insandaki ahlâkin olumlu degerler istikametindeki degisimidir ve bu nedenle hâl, yani degisme ve baskalasma ilmidir. Ahlâkta kötü özellikler madenler arasindaki degersiz madenlere karsilik gelirken ahlâkin gayesini teskil eden erdemler altin mesabesindedir. Bütün madenler altin olma potansiyeline(kuvve) sahiptir. Kimya ilmi, potansiyeli harekete geçirerek madeni bilfiil altin yapmanin imkânini arastirir. Tasavvuf, insandaki degersiz huylari erdemlere dönüstürerek insani altin hâline getirmeyi hedefler. Altin insan, kâmil insan demektir. Kimya veya simya ile tasavvufun irtibati burada kurulur: Insanlari bir maden seklinde düsünerek onlarin altin olmasinin imkânlarini bulmak!
- Taksit Seçenekleri
- AkbankTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,0020,000,0030,000,0060,000,0090,000,00İŞ BANKASITaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,0020,000,0030,000,0060,000,0090,000,00Diğer BankalarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.