%30
cukurovakitap.com.tr cukurovakitap.com.tr

Filozof ve Sufi Metafizik Üzerine

Stok Kodu
9786059925419
Sayfa Sayısı
120
Baskı
1
Basım Tarihi
2015
Çeviren
Muhyiddin İbn Arabi
Kapak Türü
Karton Kapak
Kağıt Türü
Kitap Kağıdı
Dili
tr
Orijinal Adı
Filozof ve Sufi Metafizik Üzerine
0,00TL
0,00TL
Stokta yok
9786059925419
729670
Filozof ve Sufi Metafizik Üzerine
Filozof ve Sufi Metafizik Üzerine
0.00
Elinizdeki eser Ibnü'l Arabî'nin basyapiti Fütûhât-i Mekkiyye'nin 8. cildinde bulunan 107-108. kisimlar ve 162-167. bölümleri içermektedir. Bu bölüm Fütuhat-i Mekkiyye'de kimyâ-i saâdet basligiyla yer alir. Kimyâ-i saâdet, insani saadete ve kemâle ulastiran kimya, yani ahlâk ilmi demektir. Kimyanin popüler isimlendirmesi simyadir. Kimya veya simya madenlerdeki degisimi ve baskalasmayi inceleyen ilmin adidir. Bakirin altina dönüsmesi veya kursunun altina dönüsmesinin imkânini bu ilim inceler. Ibnü'l Arabî buradan bir karsilastirma yaparak tasavvuf-ahlâk ile simya ilmi arasindaki irtibati gösterir. Tasavvuf insandaki ahlâkin olumlu degerler istikametindeki degisimidir ve bu nedenle hâl, yani degisme ve baskalasma ilmidir. Ahlâkta kötü özellikler madenler arasindaki degersiz madenlere karsilik gelirken ahlâkin gayesini teskil eden erdemler altin mesabesindedir. Bütün madenler altin olma potansiyeline(kuvve) sahiptir. Kimya ilmi, potansiyeli harekete geçirerek madeni bilfiil altin yapmanin imkânini arastirir. Tasavvuf, insandaki degersiz huylari erdemlere dönüstürerek insani altin hâline getirmeyi hedefler. Altin insan, kâmil insan demektir. Kimya veya simya ile tasavvufun irtibati burada kurulur: Insanlari bir maden seklinde düsünerek onlarin altin olmasinin imkânlarini bulmak!
  • Açıklama
    • Elinizdeki eser Ibnü'l Arabî'nin basyapiti Fütûhât-i Mekkiyye'nin 8. cildinde bulunan 107-108. kisimlar ve 162-167. bölümleri içermektedir. Bu bölüm Fütuhat-i Mekkiyye'de kimyâ-i saâdet basligiyla yer alir. Kimyâ-i saâdet, insani saadete ve kemâle ulastiran kimya, yani ahlâk ilmi demektir. Kimyanin popüler isimlendirmesi simyadir. Kimya veya simya madenlerdeki degisimi ve baskalasmayi inceleyen ilmin adidir. Bakirin altina dönüsmesi veya kursunun altina dönüsmesinin imkânini bu ilim inceler. Ibnü'l Arabî buradan bir karsilastirma yaparak tasavvuf-ahlâk ile simya ilmi arasindaki irtibati gösterir. Tasavvuf insandaki ahlâkin olumlu degerler istikametindeki degisimidir ve bu nedenle hâl, yani degisme ve baskalasma ilmidir. Ahlâkta kötü özellikler madenler arasindaki degersiz madenlere karsilik gelirken ahlâkin gayesini teskil eden erdemler altin mesabesindedir. Bütün madenler altin olma potansiyeline(kuvve) sahiptir. Kimya ilmi, potansiyeli harekete geçirerek madeni bilfiil altin yapmanin imkânini arastirir. Tasavvuf, insandaki degersiz huylari erdemlere dönüstürerek insani altin hâline getirmeyi hedefler. Altin insan, kâmil insan demektir. Kimya veya simya ile tasavvufun irtibati burada kurulur: Insanlari bir maden seklinde düsünerek onlarin altin olmasinin imkânlarini bulmak!
  • Taksit Seçenekleri
    • Akbank
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      0,00   
      0,00   
      3
      0,00   
      0,00   
      6
      0,00   
      0,00   
      9
      0,00   
      0,00   
      İŞ BANKASI
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      0,00   
      0,00   
      3
      0,00   
      0,00   
      6
      0,00   
      0,00   
      9
      0,00   
      0,00   
      Diğer Bankalar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat