%23
cukurovakitap.com.tr cukurovakitap.com.tr

İslam Mantık Tarihi

Stok Kodu
9786055245214
Sayfa Sayısı
192
Baskı
3
Basım Tarihi
2014
Çeviren
Harun Kuşlu
Kapak Türü
Karton Kapak
Kağıt Türü
Kitap Kağıdı
Dili
tr
Orijinal Adı
İslam Mantık Tarihi
0,00TL
0,00TL
Stokta yok
9786055245214
711192
İslam Mantık Tarihi
İslam Mantık Tarihi
0.00
Islâm Mantik Tarihi adiyla yayina hazirlanan elinizdeki derleme, alana yönelik küçük bir katki olmasi amaciyla, Cambridge Üniversitesi ögretim üyesi Tony Street'in Islâm mantik teorilerine dair yazilarindan olusturulmustur. Derlemenin ilk yazisi, 750-1350 tarihleri arasinda messâî gelenek içerisinde kaleme alinan Arapça mantik eserlerine dayanarak bir Islâm mantik tarihi sunmakta, özellikle de mantikla ilgili en ilgi çekici görüslerin ortaya atildigi Ibn Sînâ sonrasi mantikçilarin görüsleri üzerinde durmaktadir. Bu yaziyi, sirasiyla Ibn Sînâ, Fahreddin Râzî ve Nasîruddin et-Tûsî hakkindaki yazilar izlemektedir. Ibn Sînâ hakkindaki çalisma filozofun yüklemli modal kiyaslari hakkinda bir taslak sunmakta ve sonraki mantikçilarin Ibn Sînâ'nin sistemine yönelik cevaplarini ele almaktadir. Fahreddin Râzî yazisi ise "Fahreddin Râzî'nin Ibn Sînâ mantigina yönelik yapici elestirilerini" ele almaktadir. Derlemenin son yazisi Ibn Sînâ ile Nasîruddin et-Tûsî'nin mutlak önermeler hakkindaki görüslerini anlatmaktadir. Bu yazi, Ibn Sînâ'nin Aristoteles'ten farkli olan mutlak önermeyi ele alis biçimini ve Tûsî'nin buna yönelik tutumunu islemektedir.Böylece kitap, genel olarak Islâm mantik tarihini ele alan bir yazi ile farkli mantikçilara odaklanmis üç yazidan olusmaktadir. Kitabin, öncelikle mantik alaninda çalisanlar olmak üzere Islâm felsefesi ve bu felsefe içinde üretilen mantik teorilerine ilgili duyan herkese faydali olmasini diliyoruz.
  • Açıklama
    • Islâm Mantik Tarihi adiyla yayina hazirlanan elinizdeki derleme, alana yönelik küçük bir katki olmasi amaciyla, Cambridge Üniversitesi ögretim üyesi Tony Street'in Islâm mantik teorilerine dair yazilarindan olusturulmustur. Derlemenin ilk yazisi, 750-1350 tarihleri arasinda messâî gelenek içerisinde kaleme alinan Arapça mantik eserlerine dayanarak bir Islâm mantik tarihi sunmakta, özellikle de mantikla ilgili en ilgi çekici görüslerin ortaya atildigi Ibn Sînâ sonrasi mantikçilarin görüsleri üzerinde durmaktadir. Bu yaziyi, sirasiyla Ibn Sînâ, Fahreddin Râzî ve Nasîruddin et-Tûsî hakkindaki yazilar izlemektedir. Ibn Sînâ hakkindaki çalisma filozofun yüklemli modal kiyaslari hakkinda bir taslak sunmakta ve sonraki mantikçilarin Ibn Sînâ'nin sistemine yönelik cevaplarini ele almaktadir. Fahreddin Râzî yazisi ise "Fahreddin Râzî'nin Ibn Sînâ mantigina yönelik yapici elestirilerini" ele almaktadir. Derlemenin son yazisi Ibn Sînâ ile Nasîruddin et-Tûsî'nin mutlak önermeler hakkindaki görüslerini anlatmaktadir. Bu yazi, Ibn Sînâ'nin Aristoteles'ten farkli olan mutlak önermeyi ele alis biçimini ve Tûsî'nin buna yönelik tutumunu islemektedir.Böylece kitap, genel olarak Islâm mantik tarihini ele alan bir yazi ile farkli mantikçilara odaklanmis üç yazidan olusmaktadir. Kitabin, öncelikle mantik alaninda çalisanlar olmak üzere Islâm felsefesi ve bu felsefe içinde üretilen mantik teorilerine ilgili duyan herkese faydali olmasini diliyoruz.
  • Taksit Seçenekleri
    • Akbank
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      0,00   
      0,00   
      3
      0,00   
      0,00   
      6
      0,00   
      0,00   
      9
      0,00   
      0,00   
      İŞ BANKASI
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      0,00   
      0,00   
      3
      0,00   
      0,00   
      6
      0,00   
      0,00   
      9
      0,00   
      0,00   
      Diğer Bankalar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat