%25
cukurovakitap.com.tr cukurovakitap.com.tr

İslami Hareket ve Yöntem

Stok Kodu
9786353142000
Sayfa Sayısı
179
Baskı
1
Basım Tarihi
2009
Çeviren
Ümit Aktaş
Kapak Türü
Karton Kapak
Kağıt Türü
Kitap Kağıdı
Dili
tr
Orijinal Adı
İslami Hareket ve Yöntem
0,00TL
0,00TL
Stokta yok
9786353142000
731203
İslami Hareket ve Yöntem
İslami Hareket ve Yöntem
0.00
Yöntem arastirmalarindan söz etmek, özgürlesmeyi bir kayitsizlik, sorumsuzluk ya da ilkesizlik; yani mücerred bir serbestlesme anlaminda kavrayanlar açisindan, insan özgürlügünü sinirlandirmak anlaminda olumsuz bir girisim olarak görülebilir. Ancak insan özgürlügünün ve dolayisiyla toplumsal yönelislerin tüm kayit ve sinirlamalardan azade oldugunu söylemek, gerçeklige uygun bir yaklasim degildir. Zira insan özgürlügü kosullar kadar yeteneklerle de alâkali, sorumlu bir özgürlüktür. Insan davranislarinin deterministçe bir yaklasimla tümbelirlenmisligini savunmak kadar, bu davranislarin her türlü kosuldan azade oldugunu savunmak da, bu anlamda dogru bir yaklasim olmaz. Seçme özgürlügü ancak mevcutlar içinde veya yine mevcutlara dayanan bir özgürlüktür; öte yandan özgürlük, ancak sorumlulugun bulunusuyla bir anlam kazanabilir. Sözgelimi çocuk için özgürlükten söz edemeyiz. Çünkü onun sorumlulugu söz konusu degildir. Sorumluluk ancak aklen resit olmakla, yani seçme yetisine sahip olmakla mümkündür. Bu anlamda bir agacin veya bir kusun özgürlügünden söz etmek de ancak simgesel bir deyistir. Zira özgürlük bilinçli olmayi gerektirir. Muhammed (a.s.)'in gerçeklestirdigi toplumsal ve tarihsel dönüsüm, tam da bu dönüsümün temel üslup ve yöntemini çikarsamamizi saglayacak olan sosyopolitik niteligini yitirerek bu dünyayi atlayan, sadece öte dünyaya yönelen, salt öte dünyaci bir kurtulus sistemine dönüstürülmektedir. Oysa Islam, nihai anlamda tevhidi bir anlayisa sahip olmasi nedeniyle, bu dünya öte dünya gibi bir kavramsal çerçeve içerisinde anlasilabilir bir din/dünya anlayisi ortaya koymaz. Bilim (ve de hikmet), kuskusuz ki neyi bilmek kadar neyi bilmemeyi de bilmek, yani kendi sinirlarina da vukufiyet anlamina gelmektedir. Elbet yaratilisin özgünlügü ve biricikligi, davranislarimizin gelecege dönük kildigi gibi, bizi de bu yaratilisin bir parçasi kilar. Ama insan, diger varliklardan farkli olarak özgür ve sorumlu bir varlik olarak bu yaratilis sürecine aktif olarak da katilmalidir; ve ancak, bu sürece (olumlu ya da olumsuz, ama bilinçli) aktif olarak katilabildigi ölçüdedir ki o, bir insan olma vasfini da hak eder ve kazanir.
  • Açıklama
    • Yöntem arastirmalarindan söz etmek, özgürlesmeyi bir kayitsizlik, sorumsuzluk ya da ilkesizlik; yani mücerred bir serbestlesme anlaminda kavrayanlar açisindan, insan özgürlügünü sinirlandirmak anlaminda olumsuz bir girisim olarak görülebilir. Ancak insan özgürlügünün ve dolayisiyla toplumsal yönelislerin tüm kayit ve sinirlamalardan azade oldugunu söylemek, gerçeklige uygun bir yaklasim degildir. Zira insan özgürlügü kosullar kadar yeteneklerle de alâkali, sorumlu bir özgürlüktür. Insan davranislarinin deterministçe bir yaklasimla tümbelirlenmisligini savunmak kadar, bu davranislarin her türlü kosuldan azade oldugunu savunmak da, bu anlamda dogru bir yaklasim olmaz. Seçme özgürlügü ancak mevcutlar içinde veya yine mevcutlara dayanan bir özgürlüktür; öte yandan özgürlük, ancak sorumlulugun bulunusuyla bir anlam kazanabilir. Sözgelimi çocuk için özgürlükten söz edemeyiz. Çünkü onun sorumlulugu söz konusu degildir. Sorumluluk ancak aklen resit olmakla, yani seçme yetisine sahip olmakla mümkündür. Bu anlamda bir agacin veya bir kusun özgürlügünden söz etmek de ancak simgesel bir deyistir. Zira özgürlük bilinçli olmayi gerektirir. Muhammed (a.s.)'in gerçeklestirdigi toplumsal ve tarihsel dönüsüm, tam da bu dönüsümün temel üslup ve yöntemini çikarsamamizi saglayacak olan sosyopolitik niteligini yitirerek bu dünyayi atlayan, sadece öte dünyaya yönelen, salt öte dünyaci bir kurtulus sistemine dönüstürülmektedir. Oysa Islam, nihai anlamda tevhidi bir anlayisa sahip olmasi nedeniyle, bu dünya öte dünya gibi bir kavramsal çerçeve içerisinde anlasilabilir bir din/dünya anlayisi ortaya koymaz. Bilim (ve de hikmet), kuskusuz ki neyi bilmek kadar neyi bilmemeyi de bilmek, yani kendi sinirlarina da vukufiyet anlamina gelmektedir. Elbet yaratilisin özgünlügü ve biricikligi, davranislarimizin gelecege dönük kildigi gibi, bizi de bu yaratilisin bir parçasi kilar. Ama insan, diger varliklardan farkli olarak özgür ve sorumlu bir varlik olarak bu yaratilis sürecine aktif olarak da katilmalidir; ve ancak, bu sürece (olumlu ya da olumsuz, ama bilinçli) aktif olarak katilabildigi ölçüdedir ki o, bir insan olma vasfini da hak eder ve kazanir.
  • Taksit Seçenekleri
    • Akbank
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      0,00   
      0,00   
      3
      0,00   
      0,00   
      6
      0,00   
      0,00   
      9
      0,00   
      0,00   
      İŞ BANKASI
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      0,00   
      0,00   
      3
      0,00   
      0,00   
      6
      0,00   
      0,00   
      9
      0,00   
      0,00   
      Diğer Bankalar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat