Modernizm, Otomobil Kültürü ve Reklam
Yayınevi
: Ütopya Yayınevi
Stok Kodu
:
9789756361801
Sayfa Sayısı
:
272
Baskı
:
1
Basım Tarihi
:
2009
Çeviren
:
Serpil Aygün Cengiz
Kapak Türü
:
Karton Kapak
Kağıt Türü
:
Kitap Kağıdı
Dili
:
tr
Orijinal Adı
:
Modernizm, Otomobil Kültürü ve Reklam
0,00TL
0,00TL
Stokta yok
9789756361801
629165
https://www.cukurovakitap.com.tr/modernizm-otomobil-kulturu-ve-reklam
Modernizm, Otomobil Kültürü ve Reklam
0.00
Bu çalismada, otomobilin reklam metinlerinde insan biçimsellestirilmesi sonucunda ortaya çikan melez varlik "otomobil-insan" tartisilirken, söz konusu yeni olusumun arkasinda bulunan modernist mekanizma anlayisi, teknokrasi ve tüketim kültürünün yabancilasma etkisi dile getirilmektedir. Modern tüketim toplumundaki gündelik yasami yapilandiran en önemli meta-simgelerden biri olan otomobilin, National Geographic Dergisi'nde motorlu araç reklamlarindaki tüm sunum biçimlerini ele alan bu çalismada incelenen reklam metinlerinin her biri, devasa tek bir reklamin ayri bir parçasiymis gibi ele alinmaktadir. Reklam metinlerinde insan biçimsellestirilerek sunulan otomobile, ideal modern bireyin özellikleri yüklenmektedir. Modern bir proje olarak "otomobil-insan", modern bireye kapitalizmden, mekândan-zamandan, toplumsal cinsiyet ve kusursuzluk baskisindan bagimsiz olan bir özgürlük alani yaratiyor görünmektedir. Ancak gerçekte otomobil, modern toplumda devasa bir panoptikon islevi görmektedir. Modern yasamin düsünsel anlamiyla odagi olan modern özne, merkezdeki rolünü otomobil kültürü içerisinde otomobile birakirken tam, bütün ve özerk dogasini da araca terk etmektedir. Bu kitapta, ideal modern öznenin kimligini olusturan toplumsal cinsiyet, ilerlemecilik, milliyetçilik, modern bilim anlayisi, teknoloji, zaman-mekân algilayisi gibi temel ögeler ayri ayri ele alinarak reklam metinleri çözümlenmektedir.
- Açıklama
- Bu çalismada, otomobilin reklam metinlerinde insan biçimsellestirilmesi sonucunda ortaya çikan melez varlik "otomobil-insan" tartisilirken, söz konusu yeni olusumun arkasinda bulunan modernist mekanizma anlayisi, teknokrasi ve tüketim kültürünün yabancilasma etkisi dile getirilmektedir. Modern tüketim toplumundaki gündelik yasami yapilandiran en önemli meta-simgelerden biri olan otomobilin, National Geographic Dergisi'nde motorlu araç reklamlarindaki tüm sunum biçimlerini ele alan bu çalismada incelenen reklam metinlerinin her biri, devasa tek bir reklamin ayri bir parçasiymis gibi ele alinmaktadir. Reklam metinlerinde insan biçimsellestirilerek sunulan otomobile, ideal modern bireyin özellikleri yüklenmektedir. Modern bir proje olarak "otomobil-insan", modern bireye kapitalizmden, mekândan-zamandan, toplumsal cinsiyet ve kusursuzluk baskisindan bagimsiz olan bir özgürlük alani yaratiyor görünmektedir. Ancak gerçekte otomobil, modern toplumda devasa bir panoptikon islevi görmektedir. Modern yasamin düsünsel anlamiyla odagi olan modern özne, merkezdeki rolünü otomobil kültürü içerisinde otomobile birakirken tam, bütün ve özerk dogasini da araca terk etmektedir. Bu kitapta, ideal modern öznenin kimligini olusturan toplumsal cinsiyet, ilerlemecilik, milliyetçilik, modern bilim anlayisi, teknoloji, zaman-mekân algilayisi gibi temel ögeler ayri ayri ele alinarak reklam metinleri çözümlenmektedir.
- Taksit Seçenekleri
- AkbankTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,0020,000,0030,000,0060,000,0090,000,00İŞ BANKASITaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,0020,000,0030,000,0060,000,0090,000,00Diğer BankalarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
-
%20