%21
cukurovakitap.com.tr cukurovakitap.com.tr

Öğretmen Emeğinin Dönüşümü

Stok Kodu
9789750518249
Sayfa Sayısı
424
Baskı
1
Basım Tarihi
2015
Çeviren
Halil Buyruk
Kapak Türü
Karton Kapak
Kağıt Türü
Kitap Kağıdı
Dili
tr
Orijinal Adı
Öğretmen Emeğinin Dönüşümü
0,00TL
0,00TL
Stokta yok
9789750518249
654978
Öğretmen Emeğinin Dönüşümü
Öğretmen Emeğinin Dönüşümü
0.00
"Ben özellikle ögretmenligi çok çok idealist yaklasarak yapan birilerini
göremiyorum. [Üniversitede] Ögretmenligi idealist olarak yazanlar
matematik ögretmenligini yazarlar. Onun gerekçesi de özel dersler
vererek ekstra paralar kazanmak."
Bir ögretmen
Ögretmenligi idealizmle tanimlama, "kutsal meslek" sayma
aliskanligi belki hâlâ sürüyor fakat buna inananlar artik pek az.
Basta ögretmenlerin kendileri olmak üzere… Ögretmenlik nasil
degersizlesti? Daha serinkanli soracak olursak: Nasil degisti?
Teknolojik degisim, ögretmenleri bir yandan vasifsizlastirir bir
yandan yeni vasiflarla donanmaya zorlarken, neyi degistirdi? Gündelik
denetim pratikleri, müfredatin kiskaci ve merkezî sinav sisteminin
nicellestirdigi performans baskisi, ögretmenlerin etki alanini nasil
daraltti? Velilerin yeni aktörler olarak devreye girisi, onlari nasil
etkiledi?
Halil Buyruk, çok sayida ögretmenin deneyimlerini yansitan
arastirmasinda, egitimi bir emek süreci olarak ele aliyor.
Ögretmenligin degersizlesmesini veya degisimini, emek sürecinin
dönüsümünün bir cephesi olarak inceliyor. Gayri maddî veya zihinsel
emegin dönüsümünün, tipik ve önemli bir cephesi… Bu fasilda, egitim
sendikaciligi da tartisiliyor kitapta. Devletin memuru olmaktan,
emekçiye… Belki de ögretmenligin içinden geçtigi degisim sürecinin
kisa özeti budur.
  • Açıklama
    • "Ben özellikle ögretmenligi çok çok idealist yaklasarak yapan birilerini
      göremiyorum. [Üniversitede] Ögretmenligi idealist olarak yazanlar
      matematik ögretmenligini yazarlar. Onun gerekçesi de özel dersler
      vererek ekstra paralar kazanmak."
      Bir ögretmen
      Ögretmenligi idealizmle tanimlama, "kutsal meslek" sayma
      aliskanligi belki hâlâ sürüyor fakat buna inananlar artik pek az.
      Basta ögretmenlerin kendileri olmak üzere… Ögretmenlik nasil
      degersizlesti? Daha serinkanli soracak olursak: Nasil degisti?
      Teknolojik degisim, ögretmenleri bir yandan vasifsizlastirir bir
      yandan yeni vasiflarla donanmaya zorlarken, neyi degistirdi? Gündelik
      denetim pratikleri, müfredatin kiskaci ve merkezî sinav sisteminin
      nicellestirdigi performans baskisi, ögretmenlerin etki alanini nasil
      daraltti? Velilerin yeni aktörler olarak devreye girisi, onlari nasil
      etkiledi?
      Halil Buyruk, çok sayida ögretmenin deneyimlerini yansitan
      arastirmasinda, egitimi bir emek süreci olarak ele aliyor.
      Ögretmenligin degersizlesmesini veya degisimini, emek sürecinin
      dönüsümünün bir cephesi olarak inceliyor. Gayri maddî veya zihinsel
      emegin dönüsümünün, tipik ve önemli bir cephesi… Bu fasilda, egitim
      sendikaciligi da tartisiliyor kitapta. Devletin memuru olmaktan,
      emekçiye… Belki de ögretmenligin içinden geçtigi degisim sürecinin
      kisa özeti budur.
  • Taksit Seçenekleri
    • Akbank
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      0,00   
      0,00   
      3
      0,00   
      0,00   
      6
      0,00   
      0,00   
      9
      0,00   
      0,00   
      İŞ BANKASI
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      0,00   
      0,00   
      3
      0,00   
      0,00   
      6
      0,00   
      0,00   
      9
      0,00   
      0,00   
      Diğer Bankalar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat