%20
cukurovakitap.com.tr cukurovakitap.com.tr

Olmaya Bırakılmışlık

Stok Kodu
9786055279431
Sayfa Sayısı
80
Basım Tarihi
2013
Çeviren
Mesut Keskin
Dili
tr
Orijinal Adı
Olmaya Bırakılmışlık
0,00TL
0,00TL
Stokta yok
9786055279431
711585
Olmaya Bırakılmışlık
Olmaya Bırakılmışlık
0.00

Okumalari, dayanaklari, elestirileri ve hesap-disi tartismalarina bakildiginda Heidegger'in düsünce hareketi, Sokrates öncesi filozoflardan Platon ve Aristoteles'e, Descartes, Kant, Leibniz, Hegel, Schelling, Nietzsche, Brentano, Lotze, Natorp, Lask, Rickert, Dilthey ve Husserl'e uzanan bir felsefe tarihinde zikzaklar çizer. Garp felsefesinin Yunan baslangiçlarinin latinlestirilmesine yönelik köklü genel elestirisine ragmen Heidegger, Orta Çagda Augustinus, Thomas ve Luther düsüncesine ve bilhassa Meister Eckhart mistiginin "gelâzenheit" kavramina büyük önem vermistir. Felsefesinin anlam alanina giren bu Orta Çag sükûnet terminolojisini asacak sekilde Heidegger Olmaya Birakilmislik kavramini, Heraklitçi etken, hareket edici anlaminda "yakinlasan yakinlik" ????????? [agchibasíe] ile birlestirir. Özneyi asan, hitap ettigi insani gizlenmemislik sayesinde ait ve açik kilan varligin anlamina "dönüs" hareketi ve metafizikçi tasavvurdan uzak bir 'baska baslangiç' ile Heidegger, varliga yakinligi hatirla[ti]r; siirleyen düsünmeyi, düsünen siire vardirir. 1955'te ünlü komponist Conradin Kreutzer'e adanan ve bir söylesiden ibaret Olmaya-Birakilmislik metni, hesaplayan, nesneyi öznenin önüne koyan, yani tasavvur eden düsünmenin 20. yüzyildaki biricikligine karsi bu düsünmeden kurtulup saliver(il)meyi vurgular. Bu vurgularin yansimasi olarak Heidegger'in Almancaya yabanci neologizmleriyse elinizdeki fark-çevirisinde, nadasa birakilmaz, aksine karsi[da] olan bir karis Türkçenin Kendi-yabanciliginin ters dünyasina birakilir.
  • Açıklama

    • Okumalari, dayanaklari, elestirileri ve hesap-disi tartismalarina bakildiginda Heidegger'in düsünce hareketi, Sokrates öncesi filozoflardan Platon ve Aristoteles'e, Descartes, Kant, Leibniz, Hegel, Schelling, Nietzsche, Brentano, Lotze, Natorp, Lask, Rickert, Dilthey ve Husserl'e uzanan bir felsefe tarihinde zikzaklar çizer. Garp felsefesinin Yunan baslangiçlarinin latinlestirilmesine yönelik köklü genel elestirisine ragmen Heidegger, Orta Çagda Augustinus, Thomas ve Luther düsüncesine ve bilhassa Meister Eckhart mistiginin "gelâzenheit" kavramina büyük önem vermistir. Felsefesinin anlam alanina giren bu Orta Çag sükûnet terminolojisini asacak sekilde Heidegger Olmaya Birakilmislik kavramini, Heraklitçi etken, hareket edici anlaminda "yakinlasan yakinlik" ????????? [agchibasíe] ile birlestirir. Özneyi asan, hitap ettigi insani gizlenmemislik sayesinde ait ve açik kilan varligin anlamina "dönüs" hareketi ve metafizikçi tasavvurdan uzak bir 'baska baslangiç' ile Heidegger, varliga yakinligi hatirla[ti]r; siirleyen düsünmeyi, düsünen siire vardirir. 1955'te ünlü komponist Conradin Kreutzer'e adanan ve bir söylesiden ibaret Olmaya-Birakilmislik metni, hesaplayan, nesneyi öznenin önüne koyan, yani tasavvur eden düsünmenin 20. yüzyildaki biricikligine karsi bu düsünmeden kurtulup saliver(il)meyi vurgular. Bu vurgularin yansimasi olarak Heidegger'in Almancaya yabanci neologizmleriyse elinizdeki fark-çevirisinde, nadasa birakilmaz, aksine karsi[da] olan bir karis Türkçenin Kendi-yabanciliginin ters dünyasina birakilir.
  • Taksit Seçenekleri
    • Akbank
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      0,00   
      0,00   
      3
      0,00   
      0,00   
      6
      0,00   
      0,00   
      9
      0,00   
      0,00   
      İŞ BANKASI
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      0,00   
      0,00   
      3
      0,00   
      0,00   
      6
      0,00   
      0,00   
      9
      0,00   
      0,00   
      Diğer Bankalar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat