Osmanlı'da Eğitimin Modernleşmesi (1839-1908) İslamlaşma, Otokrasi ve Disiplin
Yayınevi
: İletişim Yayınları
Stok Kodu
:
9789750507502
Sayfa Sayısı
:
430
Baskı
:
3
Basım Tarihi
:
2019
Çeviren
:
Osman Yener
Kapak Türü
:
Karton Kapak
Kağıt Türü
:
Kitap Kağıdı
Dili
:
tr
Orijinal Adı
:
Osmanlı'da Eğitimin Modernleşmesi (1839-1908)
İslamlaşma, Otokrasi ve Disiplin
0,00TL
0,00TL
Stokta yok
9789750507502
669079
https://www.cukurovakitap.com.tr/osmanlida-egitimin-modernlesmesi-1839-1908-islamlasma-otokrasi-ve-disiplin
Osmanlı'da Eğitimin Modernleşmesi (1839-1908) İslamlaşma, Otokrasi ve Disiplin
0.00
Osmanli Imparatorlugu'nun geçirdigi modernizasyon ve reform süreci, kamu egitimindeki reformlarin saglikli bir degerlendirmesi yapilmadan anlasilamaz. Birörneklesme, disiplin ve etkinlik, gerek merkezde gerekse tasrada malî ve idarî sistemi yeniden yapilandiran Osmanli islahatçilarinin ana prensipleri oldu. Bu prensipleri hayata geçirmek için ihtiyaç duyulan memurlar Osmanli okullarinda yetisti.
Bir kurum olarak devlet okullari, imparatorluk sinirlari içindeki halkta düzen, disiplin ve verimlilik gibi fikirlerin uyanmasina yardim etti. II. Abdülhamid döneminde dinsel ve otoriter degerler yukaridaki fikirlerle birlestirilerek egitim tedrisatina eklemlenmisti. Özellikle nizam ve disiplin fikri Osmanli kamu egitiminde birörneklesmenin giderek agirlik kazanmasina yol açmis, bu egilim baskin Osmanli kültüründen farkli yapida olan pek çok etnik grup için egitimin yetersiz kalmasi sonucunu dogurmustu.
Egitim alani ayni zamanda, 19. yüzyilin kapitalist dinamiklerinin ihtiyaçlariyla, milliyetçiligin etkisiyle ve devletin makbul vatandas talepleriyle de baglantili olarak biçimlendi. Dolayisiyla tasrada ortaya çikan tepkilerin bu nedenleri de içerecek sekilde düsünülmesi gerekir.
Selçuk Aksin Somel, egitim alanindaki modernlesme hamlesinin çerçevesini ve etkisini, tasrayi da hesaba katan bir bakisla ayrintili bir sekilde inceliyor. Osmanli'da Egitimin Modernlesmesi 1839-1908, Osmanli egitim ve modernlesme tarihini anlamak için de temel bir basvuru kaynagi olma özelligi tasiyor.
- Açıklama
Osmanli Imparatorlugu'nun geçirdigi modernizasyon ve reform süreci, kamu egitimindeki reformlarin saglikli bir degerlendirmesi yapilmadan anlasilamaz. Birörneklesme, disiplin ve etkinlik, gerek merkezde gerekse tasrada malî ve idarî sistemi yeniden yapilandiran Osmanli islahatçilarinin ana prensipleri oldu. Bu prensipleri hayata geçirmek için ihtiyaç duyulan memurlar Osmanli okullarinda yetisti.
Bir kurum olarak devlet okullari, imparatorluk sinirlari içindeki halkta düzen, disiplin ve verimlilik gibi fikirlerin uyanmasina yardim etti. II. Abdülhamid döneminde dinsel ve otoriter degerler yukaridaki fikirlerle birlestirilerek egitim tedrisatina eklemlenmisti. Özellikle nizam ve disiplin fikri Osmanli kamu egitiminde birörneklesmenin giderek agirlik kazanmasina yol açmis, bu egilim baskin Osmanli kültüründen farkli yapida olan pek çok etnik grup için egitimin yetersiz kalmasi sonucunu dogurmustu.
Egitim alani ayni zamanda, 19. yüzyilin kapitalist dinamiklerinin ihtiyaçlariyla, milliyetçiligin etkisiyle ve devletin makbul vatandas talepleriyle de baglantili olarak biçimlendi. Dolayisiyla tasrada ortaya çikan tepkilerin bu nedenleri de içerecek sekilde düsünülmesi gerekir.
Selçuk Aksin Somel, egitim alanindaki modernlesme hamlesinin çerçevesini ve etkisini, tasrayi da hesaba katan bir bakisla ayrintili bir sekilde inceliyor. Osmanli'da Egitimin Modernlesmesi 1839-1908, Osmanli egitim ve modernlesme tarihini anlamak için de temel bir basvuru kaynagi olma özelligi tasiyor.
- Taksit Seçenekleri
- AkbankTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,0020,000,0030,000,0060,000,0090,000,00İŞ BANKASITaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,0020,000,0030,000,0060,000,0090,000,00Diğer BankalarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.