%21
cukurovakitap.com.tr cukurovakitap.com.tr

Osmanlı'da Eğitimin Modernleşmesi (1839-1908) İslamlaşma, Otokrasi ve Disiplin

Stok Kodu
9789750507502
Sayfa Sayısı
430
Baskı
3
Basım Tarihi
2019
Çeviren
Osman Yener
Kapak Türü
Karton Kapak
Kağıt Türü
Kitap Kağıdı
Dili
tr
Orijinal Adı
Osmanlı'da Eğitimin Modernleşmesi (1839-1908) İslamlaşma, Otokrasi ve Disiplin
0,00TL
0,00TL
Stokta yok
9789750507502
669079
Osmanlı'da Eğitimin Modernleşmesi (1839-1908)  İslamlaşma, Otokrasi ve Disiplin
Osmanlı'da Eğitimin Modernleşmesi (1839-1908) İslamlaşma, Otokrasi ve Disiplin
0.00

Osmanli Imparatorlugu'nun geçirdigi modernizasyon ve reform süreci, kamu egitimindeki reformlarin saglikli bir degerlendirmesi yapilmadan anlasilamaz. Birörneklesme, disiplin ve etkinlik, gerek merkezde gerekse tasrada malî ve idarî sistemi yeniden yapilandiran Osmanli islahatçilarinin ana prensipleri oldu. Bu prensipleri hayata geçirmek için ihtiyaç duyulan memurlar Osmanli okullarinda yetisti.
Bir kurum olarak devlet okullari, imparatorluk sinirlari içindeki halkta düzen, disiplin ve verimlilik gibi fikirlerin uyanmasina yardim etti. II. Abdülhamid döneminde dinsel ve otoriter degerler yukaridaki fikirlerle birlestirilerek egitim tedrisatina eklemlenmisti. Özellikle nizam ve disiplin fikri Osmanli kamu egitiminde birörneklesmenin giderek agirlik kazanmasina yol açmis, bu egilim baskin Osmanli kültüründen farkli yapida olan pek çok etnik grup için egitimin yetersiz kalmasi sonucunu dogurmustu.
Egitim alani ayni zamanda, 19. yüzyilin kapitalist dinamiklerinin ihtiyaçlariyla, milliyetçiligin etkisiyle ve devletin makbul vatandas talepleriyle de baglantili olarak biçimlendi. Dolayisiyla tasrada ortaya çikan tepkilerin bu nedenleri de içerecek sekilde düsünülmesi gerekir.
Selçuk Aksin Somel, egitim alanindaki modernlesme hamlesinin çerçevesini ve etkisini, tasrayi da hesaba katan bir bakisla ayrintili bir sekilde inceliyor. Osmanli'da Egitimin Modernlesmesi 1839-1908, Osmanli egitim ve modernlesme tarihini anlamak için de temel bir basvuru kaynagi olma özelligi tasiyor.
  • Açıklama

    • Osmanli Imparatorlugu'nun geçirdigi modernizasyon ve reform süreci, kamu egitimindeki reformlarin saglikli bir degerlendirmesi yapilmadan anlasilamaz. Birörneklesme, disiplin ve etkinlik, gerek merkezde gerekse tasrada malî ve idarî sistemi yeniden yapilandiran Osmanli islahatçilarinin ana prensipleri oldu. Bu prensipleri hayata geçirmek için ihtiyaç duyulan memurlar Osmanli okullarinda yetisti.
      Bir kurum olarak devlet okullari, imparatorluk sinirlari içindeki halkta düzen, disiplin ve verimlilik gibi fikirlerin uyanmasina yardim etti. II. Abdülhamid döneminde dinsel ve otoriter degerler yukaridaki fikirlerle birlestirilerek egitim tedrisatina eklemlenmisti. Özellikle nizam ve disiplin fikri Osmanli kamu egitiminde birörneklesmenin giderek agirlik kazanmasina yol açmis, bu egilim baskin Osmanli kültüründen farkli yapida olan pek çok etnik grup için egitimin yetersiz kalmasi sonucunu dogurmustu.
      Egitim alani ayni zamanda, 19. yüzyilin kapitalist dinamiklerinin ihtiyaçlariyla, milliyetçiligin etkisiyle ve devletin makbul vatandas talepleriyle de baglantili olarak biçimlendi. Dolayisiyla tasrada ortaya çikan tepkilerin bu nedenleri de içerecek sekilde düsünülmesi gerekir.
      Selçuk Aksin Somel, egitim alanindaki modernlesme hamlesinin çerçevesini ve etkisini, tasrayi da hesaba katan bir bakisla ayrintili bir sekilde inceliyor. Osmanli'da Egitimin Modernlesmesi 1839-1908, Osmanli egitim ve modernlesme tarihini anlamak için de temel bir basvuru kaynagi olma özelligi tasiyor.
  • Taksit Seçenekleri
    • Akbank
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      0,00   
      0,00   
      3
      0,00   
      0,00   
      6
      0,00   
      0,00   
      9
      0,00   
      0,00   
      İŞ BANKASI
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      0,00   
      0,00   
      3
      0,00   
      0,00   
      6
      0,00   
      0,00   
      9
      0,00   
      0,00   
      Diğer Bankalar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat