%25
Pazarlamada Değerler ve Yaşam Tarzı Tüketiciye Daha Derinden Bakın Pazarlamada Değerler ve Yaşam Tarzı Tüketiciye Daha Derinden Bakın

Pazarlamada Değerler ve Yaşam Tarzı - Tüketiciye Daha Derinden Bakın

Stok Kodu
9786052818855
Sayfa Sayısı
248
Baskı
1
Basım Tarihi
2020
Çeviren
Yıldırım Yıldırım
Kapak Türü
Karton Kapak
Kağıt Türü
Kitap Kağıdı
Dili
tr
Orijinal Adı
Pazarlamada Değerler ve Yaşam Tarzı - Tüketiciye Daha Derinden Bakın
0,00TL
0,00TL
Stokta yok
9786052818855
866935
Pazarlamada Değerler ve Yaşam Tarzı - Tüketiciye Daha Derinden Bakın
Pazarlamada Değerler ve Yaşam Tarzı - Tüketiciye Daha Derinden Bakın
0.00
Psikografik değişkenler olarak adlandırılan değerler ve yaşam tarzı, tu¨keticileri derinden anlamada pazarlamacılara ve marka yöneticilerine içsel bir göru¨ kazandırmakta ve neyi niçin yaptıklarını değerlendirmede daha net sonuçlar ortaya koymaktadır. Tek başına demografik değişkenler bir u¨ru¨nu¨n satın alınma nedenlerini açıklamada yetersiz kalmaktadır çu¨nku¨ aynı yaşta, aynı cinsiyette, aynı gelir seviyesine sahip, aynı mesleği yapan kişilerin farklı tercihleri ve farklı u¨ru¨nlere ilgileri olabilmektedir. Aradaki içgöru¨ boşlugunu doldurmada değer ve yaşam tarzı kavramı uygulayıcılara önemli avantajlar kazandırmaktadır. Sörf malzemelerini satın alan kişilerin genellikle gençlerden oluşması, bu¨tu¨n genç yaş grubuna giren kişilerin sörf malzemesi almasını garantilemez. Böyle bir du¨şu¨nce tipi birçok pazarlamacının içine du¨ştu¨ğu¨ yanılgılardan biridir. Çu¨nku¨ sörf malzemesi satın alanlar heyecanlı, aktif ve spor merkezli yaşam tarzını benimseyen tu¨keticilerdir ve yaşları genellikle gençtir. Yani gençler değil bu yasam tarzını benimseyen kişiler sörf malzemelerini satın almaktadır. Değerlerde, kişinin hayatına yön veren ve davranışlarının ölçu¨su¨nde bir standart görevi gören, tutum ve davranışları etkilemede önemli bir payı bulunan değişkenler olarak karşımıza çıkmaktadır. Turizmde otel seçiminden, tur paketi satın almaya, destinasyon yeri belirlemeden, ulaşım aracı kararına kadar birçok alanda etkisi olan, endu¨striyel pazarlamada ise marka tercihinden ambalaj tasarımına, u¨ru¨n içeriğinden reklam aracı etkisine, su¨permarket tu¨ru¨nden fiyat algısına kadar her şey değer sistemlerinin oluşturduğu yapıdan etkilenmektedir. Bu kitap, kapsamlı bir şekilde değer ve yaşam tarzı kavramını açıklamakta, pazarlamaya dair somut birçok örnek verilmekte ve piyasa şartlarında bu kavramların kullanım şekillerine değinilmektedir. Kitabın bu¨tu¨n akademik ve iş du¨nyasından kişilere hitap edeceği ve uygulayacakları işletme içi stratejilerde bu kitabın içeriğinden yararlanacakları du¨şu¨nu¨lmektedir.
  • Açıklama
    • Psikografik değişkenler olarak adlandırılan değerler ve yaşam tarzı, tu¨keticileri derinden anlamada pazarlamacılara ve marka yöneticilerine içsel bir göru¨ kazandırmakta ve neyi niçin yaptıklarını değerlendirmede daha net sonuçlar ortaya koymaktadır. Tek başına demografik değişkenler bir u¨ru¨nu¨n satın alınma nedenlerini açıklamada yetersiz kalmaktadır çu¨nku¨ aynı yaşta, aynı cinsiyette, aynı gelir seviyesine sahip, aynı mesleği yapan kişilerin farklı tercihleri ve farklı u¨ru¨nlere ilgileri olabilmektedir. Aradaki içgöru¨ boşlugunu doldurmada değer ve yaşam tarzı kavramı uygulayıcılara önemli avantajlar kazandırmaktadır. Sörf malzemelerini satın alan kişilerin genellikle gençlerden oluşması, bu¨tu¨n genç yaş grubuna giren kişilerin sörf malzemesi almasını garantilemez. Böyle bir du¨şu¨nce tipi birçok pazarlamacının içine du¨ştu¨ğu¨ yanılgılardan biridir. Çu¨nku¨ sörf malzemesi satın alanlar heyecanlı, aktif ve spor merkezli yaşam tarzını benimseyen tu¨keticilerdir ve yaşları genellikle gençtir. Yani gençler değil bu yasam tarzını benimseyen kişiler sörf malzemelerini satın almaktadır. Değerlerde, kişinin hayatına yön veren ve davranışlarının ölçu¨su¨nde bir standart görevi gören, tutum ve davranışları etkilemede önemli bir payı bulunan değişkenler olarak karşımıza çıkmaktadır. Turizmde otel seçiminden, tur paketi satın almaya, destinasyon yeri belirlemeden, ulaşım aracı kararına kadar birçok alanda etkisi olan, endu¨striyel pazarlamada ise marka tercihinden ambalaj tasarımına, u¨ru¨n içeriğinden reklam aracı etkisine, su¨permarket tu¨ru¨nden fiyat algısına kadar her şey değer sistemlerinin oluşturduğu yapıdan etkilenmektedir. Bu kitap, kapsamlı bir şekilde değer ve yaşam tarzı kavramını açıklamakta, pazarlamaya dair somut birçok örnek verilmekte ve piyasa şartlarında bu kavramların kullanım şekillerine değinilmektedir. Kitabın bu¨tu¨n akademik ve iş du¨nyasından kişilere hitap edeceği ve uygulayacakları işletme içi stratejilerde bu kitabın içeriğinden yararlanacakları du¨şu¨nu¨lmektedir.
  • Taksit Seçenekleri
    • Akbank
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      0,00   
      0,00   
      3
      0,00   
      0,00   
      6
      0,00   
      0,00   
      9
      0,00   
      0,00   
      İŞ BANKASI
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      0,00   
      0,00   
      3
      0,00   
      0,00   
      6
      0,00   
      0,00   
      9
      0,00   
      0,00   
      Diğer Bankalar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat