%20
cukurovakitap.com.tr cukurovakitap.com.tr

Reklamların Dili - Reklamlarda Anlam ve İdeoloji

Stok Kodu
9789758382286
Sayfa Sayısı
187
Basım Tarihi
2011
Çeviren
Ahmet Fethi
Kapak Türü
Karton Kapak
Kağıt Türü
3. Hamur
Dili
tr
Orijinal Adı
Reklamların Dili - Reklamlarda Anlam ve İdeoloji
0,00TL
0,00TL
Stokta yok
9789758382286
642260
Reklamların Dili - Reklamlarda Anlam ve İdeoloji
Reklamların Dili - Reklamlarda Anlam ve İdeoloji
0.00
"Kapitalizmin ideolojik süreçlerinin kurnazligi artarken, ayni sekilde onlari anlamamizda kurnazliga olan gereksinim de artiyor" diyen Judith Williamson'in, bir popüler kültür çalismasi olarak yola çiktigi bu kitabi, biçimsel reklam çözümlemelerinin ötesinde, teorik bir çalismadir. Zengin ve çarpici örneklerle "sahte bilince" karsi mücadelenin en keskin, en gizli alaninin reklamciligin içinde oldugunu söyleyen yazar, eserini; "bombardimana tutuldugumuz ideolojiyle ugrastirmanin paylasilabilir bir yöntemini bulma çabasi" olarak tanimliyor.
"Politika özel yasam ile kamu yasaminin etkilesimidir. Bu kitap kamu biçimini, ama kisi olarak bizi etkileyen bir biçimi ele aliyor: diger insanlarla ve kendimizle özel iliskilerimizi. Kisilerarasi iliskiler ideolojisi (örnegin, sevgi arz ve talebi) oldukça farkli türden bir çalismanin konusudur. Fakat reklamcilik bu alanlari etkiler; sahte bilince karsi mücadelenin derhal en keskin, en gizli olani reklamciligin içindedir. Bu mücadele teoride gerçeklesmez, her gün tarafimizda cereyan eder; yine de, bir reklamcilik teorisi (diger ideolojik biçimlere, televizyon, film vb.) olusturmak bireysel mücadelenin yalitilmisligini asar. Kisisel tepkiyi bilimsel bir temele oturtmaya yarayabilir ve özeli geçerli yapan tam da onun kisisel olmamasidir."
- Judith Williamson-
(Arka Kapak)
  • Açıklama
    • "Kapitalizmin ideolojik süreçlerinin kurnazligi artarken, ayni sekilde onlari anlamamizda kurnazliga olan gereksinim de artiyor" diyen Judith Williamson'in, bir popüler kültür çalismasi olarak yola çiktigi bu kitabi, biçimsel reklam çözümlemelerinin ötesinde, teorik bir çalismadir. Zengin ve çarpici örneklerle "sahte bilince" karsi mücadelenin en keskin, en gizli alaninin reklamciligin içinde oldugunu söyleyen yazar, eserini; "bombardimana tutuldugumuz ideolojiyle ugrastirmanin paylasilabilir bir yöntemini bulma çabasi" olarak tanimliyor.
      "Politika özel yasam ile kamu yasaminin etkilesimidir. Bu kitap kamu biçimini, ama kisi olarak bizi etkileyen bir biçimi ele aliyor: diger insanlarla ve kendimizle özel iliskilerimizi. Kisilerarasi iliskiler ideolojisi (örnegin, sevgi arz ve talebi) oldukça farkli türden bir çalismanin konusudur. Fakat reklamcilik bu alanlari etkiler; sahte bilince karsi mücadelenin derhal en keskin, en gizli olani reklamciligin içindedir. Bu mücadele teoride gerçeklesmez, her gün tarafimizda cereyan eder; yine de, bir reklamcilik teorisi (diger ideolojik biçimlere, televizyon, film vb.) olusturmak bireysel mücadelenin yalitilmisligini asar. Kisisel tepkiyi bilimsel bir temele oturtmaya yarayabilir ve özeli geçerli yapan tam da onun kisisel olmamasidir."
      - Judith Williamson-
      (Arka Kapak)
  • Taksit Seçenekleri
    • Akbank
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      0,00   
      0,00   
      3
      0,00   
      0,00   
      6
      0,00   
      0,00   
      9
      0,00   
      0,00   
      İŞ BANKASI
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      0,00   
      0,00   
      3
      0,00   
      0,00   
      6
      0,00   
      0,00   
      9
      0,00   
      0,00   
      Diğer Bankalar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat