Şaman
Yayınevi
: Asi Kitap
Stok Kodu
:
9786059331562
Sayfa Sayısı
:
280
Baskı
:
1
Basım Tarihi
:
2017
Çeviren
:
Timur B. Davletov
Kapak Türü
:
Karton Kapak
Kağıt Türü
:
2. Hamur
Dili
:
tr
Orijinal Adı
:
Şaman
0,00TL
0,00TL
Stokta yok
9786059331562
781680
https://www.cukurovakitap.com.tr/saman
Şaman
0.00
Şamanizm bir "Din"mi, yoksa bazılarının iddia ettiği gibi Avrasya coğrafyası halklarının günümüzde de sürdürdüğü eski zamanlardan aktarılarak gelen kültürel bir ritüel mi?
Yunan başta olmak üzere dünyanın halkları geçmişindeki "çoktanrılı" mitolojik zamanları bir kültürel miras olarak sahiplenip, o mitolojinin yeniden üretimini yapıp dünyaya kendini yeniden anlatırken, neden biz özellikle ısrarla "Türkler hiçbir zaman çoktanrılı" olmadı diyerek mitolojimizi, atalarımızın dinini utanılacak bir olguymuş gibi saklamaya çalışırız.
Tektanrılı dinler "insan" ve "insan merkezli" bir dünya sunuyor. Dünyanın neredeyse 40 bin yıllık dini Şamanizm ise bütün insanlık kültürünün içine girmiş, tektanrılı dinlerde de birer motif, bir kalıt olarak çeşitli biçimlerde varlığını sürdürüyor. Doğayla bir olmayı, onun sesini duymayı, dinlemeyi öğütleyen, bütün canlıları ve cansızları "can" sayan bu çoktanrılı laik din nasıl bir inanç sistemi öneriyor.
Mustafa Kemal Atatürk'ün Şamanizme yaklaşımı nasıldı, onun için neler demişti?
Belki de Şamanizmin bütün felsefesini şu sözlerle özetlemek mümkündür: bir orman için kötü ve zararlı olan bizler için de kötü ve zararlıdır.
Yunan başta olmak üzere dünyanın halkları geçmişindeki "çoktanrılı" mitolojik zamanları bir kültürel miras olarak sahiplenip, o mitolojinin yeniden üretimini yapıp dünyaya kendini yeniden anlatırken, neden biz özellikle ısrarla "Türkler hiçbir zaman çoktanrılı" olmadı diyerek mitolojimizi, atalarımızın dinini utanılacak bir olguymuş gibi saklamaya çalışırız.
Tektanrılı dinler "insan" ve "insan merkezli" bir dünya sunuyor. Dünyanın neredeyse 40 bin yıllık dini Şamanizm ise bütün insanlık kültürünün içine girmiş, tektanrılı dinlerde de birer motif, bir kalıt olarak çeşitli biçimlerde varlığını sürdürüyor. Doğayla bir olmayı, onun sesini duymayı, dinlemeyi öğütleyen, bütün canlıları ve cansızları "can" sayan bu çoktanrılı laik din nasıl bir inanç sistemi öneriyor.
Mustafa Kemal Atatürk'ün Şamanizme yaklaşımı nasıldı, onun için neler demişti?
Belki de Şamanizmin bütün felsefesini şu sözlerle özetlemek mümkündür: bir orman için kötü ve zararlı olan bizler için de kötü ve zararlıdır.
- Açıklama
- Şamanizm bir "Din"mi, yoksa bazılarının iddia ettiği gibi Avrasya coğrafyası halklarının günümüzde de sürdürdüğü eski zamanlardan aktarılarak gelen kültürel bir ritüel mi?
Yunan başta olmak üzere dünyanın halkları geçmişindeki "çoktanrılı" mitolojik zamanları bir kültürel miras olarak sahiplenip, o mitolojinin yeniden üretimini yapıp dünyaya kendini yeniden anlatırken, neden biz özellikle ısrarla "Türkler hiçbir zaman çoktanrılı" olmadı diyerek mitolojimizi, atalarımızın dinini utanılacak bir olguymuş gibi saklamaya çalışırız.
Tektanrılı dinler "insan" ve "insan merkezli" bir dünya sunuyor. Dünyanın neredeyse 40 bin yıllık dini Şamanizm ise bütün insanlık kültürünün içine girmiş, tektanrılı dinlerde de birer motif, bir kalıt olarak çeşitli biçimlerde varlığını sürdürüyor. Doğayla bir olmayı, onun sesini duymayı, dinlemeyi öğütleyen, bütün canlıları ve cansızları "can" sayan bu çoktanrılı laik din nasıl bir inanç sistemi öneriyor.
Mustafa Kemal Atatürk'ün Şamanizme yaklaşımı nasıldı, onun için neler demişti?
Belki de Şamanizmin bütün felsefesini şu sözlerle özetlemek mümkündür: bir orman için kötü ve zararlı olan bizler için de kötü ve zararlıdır.
- Taksit Seçenekleri
- AkbankTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,0020,000,0030,000,0060,000,0090,000,00İŞ BANKASITaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,0020,000,0030,000,0060,000,0090,000,00Diğer BankalarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim0,000,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.