%29
cukurovakitap.com.tr cukurovakitap.com.tr

Tam Kelimelere Sığınmak

Stok Kodu
9789755746760
Sayfa Sayısı
279
Baskı
2
Basım Tarihi
2016
Çeviren
Necmettin Şahinler
Kapak Türü
Karton Kapak
Kağıt Türü
Kitap Kağıdı
Dili
tr
Orijinal Adı
Tam Kelimelere Sığınmak
0,00TL
0,00TL
Stokta yok
9789755746760
614221
Tam Kelimelere Sığınmak
Tam Kelimelere Sığınmak
0.00
Irfânî bir bakis açisiyla düsünürsek hepimiz Allah'tan gelmis kelimeleriz ve bu görünen âlemde anlamimiz/varligimiz tükendiginde tekrar aslî kaynagimiz olan Allah'a dönecegiz. Bunun bir anlami da sudur: "Allah bilinmezligini bizim kelimelerimizle bilinir hâle dönüstürüyor." Dolayisiyla her kelime O'nun güzel isimlerine karsilik geliyor ve bizler de zaten o isimlerin terkibinden olusmus varliklariz. Öyleyse kelimeleri anlamak/okumak bir yerde bu güzel isimlerin sâhibini okumak/anlamak/bilmek anlamina geliyor. Bu noktada hepimiz yarim kelimeleriz ve ne zaman aslimizla bütünlesirsek o zaman ancak tam kelimeler hâline gelebiliriz. Baska bir deyisle "Ben"den "Biz"e geçmek, yarim kelimelerden tam kelimelere geçmektir.Yarim kelimelerin olusturdugu âlem "Kesret Âlemi" yani çokluk âlemidir; tam kelimelerin âlemi ise "Vahdet Âlemi"dir, yani Tek'lik âlemi. Mutlak Varlik her an "halk-i cedîd" realitesiyle kendini "Ahadiyyet'ten Vâhidiyyet'e" dönüstürmektedir. Ama gerçekte bütün bu kelimelerin arkasinda tek anlam vardir. Bu nedenle "mânâ hüvallah" denmistir. Anlasiliyor ki bütün kelimeler, tek bir mânânin farkli açilimlari/anlatimlaridir. Yarim kelimeler/Kesret insani sirke düsürür; tam kelimeler/Vahdet ise insani "Tevhîd"e götürür. Bu nedenle olacak ki, Tevhîd kelimesinin öncesi "nefy", sonrasi "ispat"tir. "Lâ" süpürgesiyle yollar süpürülmeden "Illâllah" sarayina girilmez.Kaç nehire, kaç göle yansimakta dolunay?Bakma sen bu kesrete; Allah: Ahad, Allah: Hayy!Ayin binlerce aksi raks ederken sularda,Ay tektir; ammâ aksi, kesîr olur suurda.
  • Açıklama
    • Irfânî bir bakis açisiyla düsünürsek hepimiz Allah'tan gelmis kelimeleriz ve bu görünen âlemde anlamimiz/varligimiz tükendiginde tekrar aslî kaynagimiz olan Allah'a dönecegiz. Bunun bir anlami da sudur: "Allah bilinmezligini bizim kelimelerimizle bilinir hâle dönüstürüyor." Dolayisiyla her kelime O'nun güzel isimlerine karsilik geliyor ve bizler de zaten o isimlerin terkibinden olusmus varliklariz. Öyleyse kelimeleri anlamak/okumak bir yerde bu güzel isimlerin sâhibini okumak/anlamak/bilmek anlamina geliyor. Bu noktada hepimiz yarim kelimeleriz ve ne zaman aslimizla bütünlesirsek o zaman ancak tam kelimeler hâline gelebiliriz. Baska bir deyisle "Ben"den "Biz"e geçmek, yarim kelimelerden tam kelimelere geçmektir.Yarim kelimelerin olusturdugu âlem "Kesret Âlemi" yani çokluk âlemidir; tam kelimelerin âlemi ise "Vahdet Âlemi"dir, yani Tek'lik âlemi. Mutlak Varlik her an "halk-i cedîd" realitesiyle kendini "Ahadiyyet'ten Vâhidiyyet'e" dönüstürmektedir. Ama gerçekte bütün bu kelimelerin arkasinda tek anlam vardir. Bu nedenle "mânâ hüvallah" denmistir. Anlasiliyor ki bütün kelimeler, tek bir mânânin farkli açilimlari/anlatimlaridir. Yarim kelimeler/Kesret insani sirke düsürür; tam kelimeler/Vahdet ise insani "Tevhîd"e götürür. Bu nedenle olacak ki, Tevhîd kelimesinin öncesi "nefy", sonrasi "ispat"tir. "Lâ" süpürgesiyle yollar süpürülmeden "Illâllah" sarayina girilmez.Kaç nehire, kaç göle yansimakta dolunay?Bakma sen bu kesrete; Allah: Ahad, Allah: Hayy!Ayin binlerce aksi raks ederken sularda,Ay tektir; ammâ aksi, kesîr olur suurda.
  • Taksit Seçenekleri
    • Akbank
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      0,00   
      0,00   
      3
      0,00   
      0,00   
      6
      0,00   
      0,00   
      9
      0,00   
      0,00   
      İŞ BANKASI
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      0,00   
      0,00   
      3
      0,00   
      0,00   
      6
      0,00   
      0,00   
      9
      0,00   
      0,00   
      Diğer Bankalar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat