Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi

Stok Kodu
9786053180258
Boyut
448
Sayfa Sayısı
448
Baskı
2
Basım Tarihi
2016-01
Çeviren
Kollektif
Kapak Türü
Karton Kapak
Dili
tr
Orijinal Adı
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (Edit.Dr. Uğur Akın)
0,00TL
Stokta yok
9786053180258
671150
 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
0.00
Türk egitim sistemi; yirmi milyona yaklasan ögrenciyi, bir milyona yaklasan ögretmeni ve on binlerce egitim kurumunu içine alan, oldukça büyük çapli ve bir o kadar da karmasik bir yapidir. Bu karmasik yapi içinde yer alacak ögretmenlerin Türk egitim sistemini tüm boyutlariyla anlayabilmeleri ve degerlendirebilmeleri gerekmektedir. Bunun yaninda ögretmenler birer yönetici adayidir ve Türkiye'de, hizmet öncesinde egitim yöneticiligine yönelik herhangi bir egitim süreci bulunmamaktadir. Bu nedenle, ögretmen adaylarinin lisans düzeyinde, Türk egitim sisteminin yönetimi konusunda da belirli bir formasyona sahip olmalari önemlidir. Bu gerekliliklerden hareketle YÖK, Türk Egitim Sistemi ve Okul Yönetimi adli bir dersi egitim fakültelerinin lisans programlarina eklemis ve bu derse iliskin bir çerçeve çizmistir. Bu kitapta, YÖK'ün bu çerçevesiyle uyumlu biçimde, Türk egitim sisteminin ve bu sistem içinde bir alt sistem olarak yer alan egitim kurumlarinin ve okullarin yönetimine iliskin çok yönlü bilgiler verilmis ve degerlendirmeler yapilmistir. Kitabin ilk dört bölümünde Türk egitim sisteminin amaçlari, temel ilkeleri, yasal dayanaklari ve yapisi ile sistemi yürüten yapi olan Millî Egitim Bakanligi ele alinmistir. Ilerleyen üç bölümde yönetim bilimine ve yönetim biliminin okul yönetimine uygulanmasina iliskin kuramsal bilgi ve tartismalar ele alinmistir. Ilerleyen bes bölümde okul yönetiminin boyutlari olarak düsünülebilecek olan çalisan hizmetleri, ögrenci hizmetleri, egitim-ögretim hizmetleri, kurumsal isletme hizmetleri ve okul-çevre iliskisini saglamaya yönelik hizmetler ele alinmistir. Son bölümde ise bu kitabi benzerlerinden farkli kilacak biçimde, egitim örgütlerinin örgütsel iklimini oldukça etkileyecegi düsünülen çalisma yasamina ve protokole iliskin davranis kurallari irdelenmistir. Kitap, lisans düzeyinde belirtilen derste kaynak olarak degerlendirilebilecegi gibi, Türk egitim sistemi ile ilgili lisans ve lisansüstü düzeyindeki dersler ve yürütülen çalismalar için de bir basvuru kaynagi olarak degerlendirilebilecektir.
  • Açıklama
    • Türk egitim sistemi; yirmi milyona yaklasan ögrenciyi, bir milyona yaklasan ögretmeni ve on binlerce egitim kurumunu içine alan, oldukça büyük çapli ve bir o kadar da karmasik bir yapidir. Bu karmasik yapi içinde yer alacak ögretmenlerin Türk egitim sistemini tüm boyutlariyla anlayabilmeleri ve degerlendirebilmeleri gerekmektedir. Bunun yaninda ögretmenler birer yönetici adayidir ve Türkiye'de, hizmet öncesinde egitim yöneticiligine yönelik herhangi bir egitim süreci bulunmamaktadir. Bu nedenle, ögretmen adaylarinin lisans düzeyinde, Türk egitim sisteminin yönetimi konusunda da belirli bir formasyona sahip olmalari önemlidir. Bu gerekliliklerden hareketle YÖK, Türk Egitim Sistemi ve Okul Yönetimi adli bir dersi egitim fakültelerinin lisans programlarina eklemis ve bu derse iliskin bir çerçeve çizmistir. Bu kitapta, YÖK'ün bu çerçevesiyle uyumlu biçimde, Türk egitim sisteminin ve bu sistem içinde bir alt sistem olarak yer alan egitim kurumlarinin ve okullarin yönetimine iliskin çok yönlü bilgiler verilmis ve degerlendirmeler yapilmistir. Kitabin ilk dört bölümünde Türk egitim sisteminin amaçlari, temel ilkeleri, yasal dayanaklari ve yapisi ile sistemi yürüten yapi olan Millî Egitim Bakanligi ele alinmistir. Ilerleyen üç bölümde yönetim bilimine ve yönetim biliminin okul yönetimine uygulanmasina iliskin kuramsal bilgi ve tartismalar ele alinmistir. Ilerleyen bes bölümde okul yönetiminin boyutlari olarak düsünülebilecek olan çalisan hizmetleri, ögrenci hizmetleri, egitim-ögretim hizmetleri, kurumsal isletme hizmetleri ve okul-çevre iliskisini saglamaya yönelik hizmetler ele alinmistir. Son bölümde ise bu kitabi benzerlerinden farkli kilacak biçimde, egitim örgütlerinin örgütsel iklimini oldukça etkileyecegi düsünülen çalisma yasamina ve protokole iliskin davranis kurallari irdelenmistir. Kitap, lisans düzeyinde belirtilen derste kaynak olarak degerlendirilebilecegi gibi, Türk egitim sistemi ile ilgili lisans ve lisansüstü düzeyindeki dersler ve yürütülen çalismalar için de bir basvuru kaynagi olarak degerlendirilebilecektir.
  • Taksit Seçenekleri
    • Akbank
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      0,00   
      0,00   
      3
      0,00   
      0,00   
      6
      0,00   
      0,00   
      9
      0,00   
      0,00   
      İŞ BANKASI
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      0,00   
      0,00   
      3
      0,00   
      0,00   
      6
      0,00   
      0,00   
      9
      0,00   
      0,00   
      Diğer Bankalar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      0,00   
      0,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat