Yanlış-Doğru Cetveli İşçi Sınıfı Tarihi Yazımında İnatçı Hatalar
Yayınevi
: Epos Yayınları
Stok Kodu
:
9789756790809
Çeviren
:
Yıldırım Koç
Kapak Türü
:
Karton Kapak
Dili
:
tr
Orijinal Adı
:
Yanlış-Doğru Cetveli İşçi Sınıfı Tarihi
Yazımında İnatçı Hatalar
200,00TL
158,00TL
2 adet mevcut
9789756790809
646286
https://www.cukurovakitap.com.tr/yanlis-dogru-cetveli-isci-sinifi-tarihi-yaziminda-inatci-hatalar
Yanlış-Doğru Cetveli İşçi Sınıfı Tarihi Yazımında İnatçı Hatalar
158.00
"Bir konuyu iyi ögrenmenin yollarindan biri, yapilmis hatalari tartismaktir. Bu kitapta hem "isçi sinifi tarihi" olarak yazilmis kitaplar, hem de isçi sinifi tarihini içeren kitaplar ele alindi. "Isçi sinifi tarihi"ni anlatan çalismalarin büyük bölümünde "ne oldu?" "nasil oldu?" ve "niçin oldu?" sorularina yanit bulunamaz. Isçi sinifi tarihine iliskin hatalar çok çesitlidir. Bu kitabin konusu da bu hatalardir. Kitabin amaci, yapilan yanlislarin belirlenmesi ve hatirlatilmasi araciligiyla isçi sinifi tarihinin daha iyi ögrenilmesini saglamaktir. Hatalarin bir bölümü, isçi sinifi tarihini kavramadan görüs açiklayanlara, bilgi sahibi olmadan görüs gelistirenlere ve (nihayet hayata) yön vermeye çalisanlara aittir. Bazi hatalar ise yapiyi ve dinamikleri kavramaya ve anlatmaya çalisanlarin belge eksikligi veya dikkatsizliginin ürünüdür. Çalismalarin bir bölümünde olaylar ve süreçler yanlis anlatilmistir; neden-sonuç iliskileri tutarsizdir. Bazi çalismalarda ise komiklik düzeyine varan abartmalar, efsane yaratma çabalari söz konusudur. Eric Hobsbawm, tarihçinin görevi baskalarinin unuttuklarini hatirlamaktir, demektedir. Efsane yaratmak bu görev kapsaminda degildir. Arastirmacinin ya da tarihçinin görevi ve amaci, önce olanlari saptamak, daha sonra bu olanlarin nedenlerini ve olus süreçlerini kavramaya çalismaktir. Bir çalisma, "o" sürece damgasini vuran 'büyük' ve 'küçük' konjonktürel etmenlerin/aktörlerin de dogru belirlenmesini, ikincil önemdeki etmenlerin analizden soyutlanmasini da içer(ebil)ir. Toplumsal süreçlere müdahale edebilme, ancak böyle bir arastirma yöntemini içeren yaklasimla olanaklidir."Yildirim Koç
- Açıklama
- "Bir konuyu iyi ögrenmenin yollarindan biri, yapilmis hatalari tartismaktir. Bu kitapta hem "isçi sinifi tarihi" olarak yazilmis kitaplar, hem de isçi sinifi tarihini içeren kitaplar ele alindi. "Isçi sinifi tarihi"ni anlatan çalismalarin büyük bölümünde "ne oldu?" "nasil oldu?" ve "niçin oldu?" sorularina yanit bulunamaz. Isçi sinifi tarihine iliskin hatalar çok çesitlidir. Bu kitabin konusu da bu hatalardir. Kitabin amaci, yapilan yanlislarin belirlenmesi ve hatirlatilmasi araciligiyla isçi sinifi tarihinin daha iyi ögrenilmesini saglamaktir. Hatalarin bir bölümü, isçi sinifi tarihini kavramadan görüs açiklayanlara, bilgi sahibi olmadan görüs gelistirenlere ve (nihayet hayata) yön vermeye çalisanlara aittir. Bazi hatalar ise yapiyi ve dinamikleri kavramaya ve anlatmaya çalisanlarin belge eksikligi veya dikkatsizliginin ürünüdür. Çalismalarin bir bölümünde olaylar ve süreçler yanlis anlatilmistir; neden-sonuç iliskileri tutarsizdir. Bazi çalismalarda ise komiklik düzeyine varan abartmalar, efsane yaratma çabalari söz konusudur. Eric Hobsbawm, tarihçinin görevi baskalarinin unuttuklarini hatirlamaktir, demektedir. Efsane yaratmak bu görev kapsaminda degildir. Arastirmacinin ya da tarihçinin görevi ve amaci, önce olanlari saptamak, daha sonra bu olanlarin nedenlerini ve olus süreçlerini kavramaya çalismaktir. Bir çalisma, "o" sürece damgasini vuran 'büyük' ve 'küçük' konjonktürel etmenlerin/aktörlerin de dogru belirlenmesini, ikincil önemdeki etmenlerin analizden soyutlanmasini da içer(ebil)ir. Toplumsal süreçlere müdahale edebilme, ancak böyle bir arastirma yöntemini içeren yaklasimla olanaklidir."Yildirim Koç
- Taksit Seçenekleri
- AkbankTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim158,00158,00282,16164,32355,83167,48628,44170,64919,31173,80İŞ BANKASITaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim158,00158,00282,16164,32355,83167,48628,44170,64919,31173,80Diğer BankalarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim158,00158,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
-
%21